Sv: Hva strikker du nå II?
Tredje forsøk på kjole til lillejenta i magen... forsøk et var som kjent en ikke -vellykket forsøk på å slipper vrang, andre forsøk ble besluttet rettstrikk uten å huske at en pinne vrang eller to i starten hjelper mot rullekant, men det besluttet jeg var greit, helt til jeg etter 6-7 cm innså at det var VRIDD, så da var det bare å rekke opp igjen.
Tredje forsøk er bare et par tre cm enda (det går ikke sååå fort med mange masker på tynne pinner, når mannen endelig er blitt frisk etter halsbetennelse og vil spille spill på kvelden...) men i det minste med andre pinne vrang, ingen rullekant, og ikke vridd, ellers i glattstrikk. Tror jeg skal krympe den inn noen masker etterhvert, for 60 cm omkrets synes jeg fortsatt er litt mye, den kan godt skrå innover. (egentlig skal den være 60 til masketallet halvveres ved overgang til bærstykket) Vi får se. Jeg som trodde kjolen skulle være i alle fall halvferdig etter endt juleferie, selv inkludert en del spilling, så ble det altså mye opprekk og lite strikk...