|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavesosiologi
Det er virkelig trist om man legger mye tid og krefter inn i å finne gode gaver, og så oppdager at dette ikke blir gjengjeldt. Men det er kanskje en del av det å bli voksen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Ja, jeg er sikkert barnslig og umoden, men jeg ser virkelig ikke vitsen med å kjøpe bare for å kjøpe. Da kunne man heller ha gitt pengene til Leger Uten Grenser, Kirkens Nødhjelp eller whatever. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Hvordan ville du da reagert hvis de plutselig ikke engang gadd kjøpe en gave? Det blir ofte ikke tatt godt opp det heller. Og det synes ikke nødvendigvis på en gave hvor mye omtanke som ligger i den. Byttelapp og forsikringer om byttbarhet kan skjule like mye gaveangst som lite omtanke. Hvem liker vel å bomme fullstendig?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Hvis jeg får svare på denne så vil jeg si at det hadde vært en lettelse. Hvis du føler du MÅ gi noe og ikke aner HVA, så send er kort istedet.
|
|
|
#5 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Altså - jeg mente ikke å være nedlatende. Jul og julegaver var tidligere noe jeg virkelig virkelig var opptatt av. Men så begynte jeg å se hvordan ting egentlig var. Når man blir voksen og særlig når man får barn, så ser man at det svært svært ofte er snakk om en tildels dårlig byttehandel. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Jepp. Det er derfor jeg sitter her med en kul pyntekoffert som jeg skal ha strikketøyet mitt i. Uten de kule knaggene fra samme butikk, de kan jeg ønske meg til bursdagen. (Så får vi se hva jeg ender opp med. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Kan du ikke bare bytte koffert i knagger da? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Jo, men jeg valgte å ikke gjøre det. Litt fordi kofferten var kul (men hva skal den brukes til? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|