Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ditt forhold til HC-plasser
Klart jeg parkerer på HC-plass, det er jo aldri noen som bruker den allikevel 1 0,41%
Parkerer der av og til om jeg har det travelt 1 0,41%
Nei, der parkerer jeg aldri 231 94,29%
Venter ofte på andre der, og flytter meg ikke om det kommer noen med HC-kort og skal parkere 0 0%
Venter ofte på andre der, men flytter meg om det kommer noen med HC-kort som skal parkere 6 2,45%
Jeg har HC-kort 6 2,45%
Annet (spesifiser i tråden ) 4 1,63%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 245. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-10, 16:38   #41
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Nei, der parkerer jeg aldri.

Ser jeg trykket litt fort på det andre alternativet, overså ofte. Men det har hendt at jeg har ventet der en liten stund hvis jeg skal plukke noen opp. Det skjer så og si aldri og det har kun vært om den jeg skulle plukke opp var rett rundt hjørnet, altså snakk om 1 min eller 2.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 16:39   #42
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Skulle ønske det hadde vært mulig å få midlertidig tillatelse når man helt opplagt har bruk for det.

Jeg har det, grunnet bekkenløsning.

Gammel 15-12-10, 16:39   #43
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, aldri uten kort. Dvs det har skjedd fordi oppmerkingen var for dårlig så jeg visste faktisk ikke at det var handicapparkering før jeg kom tilbake til samme plass og merkingen var på plass.

Gammel 15-12-10, 16:47   #44
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Forrige dagen så jeg en som parkerte der, slang så opp tillatelsen (som lå i dashbordet), før han spratt ut av bilen mer lettbent enn snurre sprett og sprang inn i butikken med tydelig dårlig tid og god fysisk form.
Hadde jeg da vært blant dem som virkelig trengte hc-plassen hadde jeg dengt mannen med krykka.

Det er ikke alle som som har HC-tillatelse som har et synlig fysisk handicap, det er endel skjulte funksjonshemninger som også kvalifiserer til slikt.
Det kunne jo også være at dette var en person som skulle å hente en som var funksjonshemmet.
Man skal være yderst forsiktig med slik synsing, det er mangt og meget som kan skjule seg bak et friskt og spenstig utseende.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 16:53   #45
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er ikke alle som som har HC-tillatelse som har et synlig fysisk handicap, det er endel skjulte funksjonshemninger som også kvalifiserer til slikt.
Det kunne jo også være at dette var en person som skulle å hente en som var funksjonshemmet.
Man skal være yderst forsiktig med slik synsing, det er mangt og meget som kan skjule seg bak et friskt og spenstig utseende.

Jepp. Mannen min parkerer på HC-parkering om han skal hente meg hos legen f.eks. Det har også hendt at han har satt meg av utenfor døren til butikken før han har kjørt og parkert på HC-plassen (om det regner f.eks.) -og da hender det at han springer inn i butikken.

Gammel 15-12-10, 16:56   #46
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tør knapt å snu på en hc-plass jeg. Så å parkere der blir ikke aktuelt.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 17:00   #47
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Helt enig. Pappaen min har HCkort, men man ser ikke på han at han er dårlig. Og han bruker det helst på dårlige dager, er han i ok form så parkerer han på vanlig plass.

Gammel 15-12-10, 17:00   #48
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nei.

Men det hender jeg går på handicaptoalettet.

Samme svar som Dragen.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 17:08   #49
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks, aldri.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 17:12   #50
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg parkerer der aldri, men det har hendt at jeg har sittet i bilen på en HC-plass mens jeg har ventet på andre. Alltid parat til å flytte meg hvis noen skulle trenge den. Egentlig var det ikke noe passende alternativ, all den tid det ikke er noe jeg gjør ofte.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 17:17   #51
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Dere som står på HC-plassen og flytter dere dersom noen trenger plassen: tror dere de alltid vil komme og si ifra? Jeg tror jeg hadde gått ut ifra at dere også hadde rett til å stå der, og dratt igjen.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 17:19   #52
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Aldri. Uansett grunn.

Gammel 15-12-10, 17:21   #53
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Aldri! Irriterer meg i tillegg grønn på de som faktisk tar seg friheten til å gjøre det, selv for korte ærend.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 17:26   #54
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har HC-kort, og bedriver en ganske streng selvdisiplin ifht. om jeg synes jeg har lov til å bruke det eller ikke, ut fra føre og dagsform.

Gammel 15-12-10, 17:26   #55
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Dere som står på HC-plassen og flytter dere dersom noen trenger plassen: tror dere de alltid vil komme og si ifra? Jeg tror jeg hadde gått ut ifra at dere også hadde rett til å stå der, og dratt igjen.

Jeg sitter jo i bilen og er rimelig OBS på hva som skjer rundt meg. (Og som sagt, ikke noe jeg gjør hver måned og heller ikke lenger enn ett par minutter av gangen. Type det er fullt på parkeringsplassen og en annen stikker inn på posten en snartur.) Men klart, jeg ser ikke bort fra at det kan ha hendt at det har kommet en handicappet som kjører igjen fordi han tror at jeg også er det. Tror ikke det har skjedd, altså.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 17:30   #56
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilith, her.

Nei. Jeg hadde kanskje sneket meg til å stå der om jeg skulle plukke opp noen og ventet i bilen, men jeg tør ikke for jeg har hørt om episoder der folk har fått mye kjeft for det, så hc-plassene styrer jeg unna.

Grunnen til at vi kjefter er følgende: For å få deg til å flytte deg fra denne plassen så må jeg ut med rullestolen av bilen, trille bort og banke på vinduet ditt, be deg om å flytte deg, rulle tilbake til bilen, ta med stolen inn i bilen, parkere for å så ta ut stolen av bilen igjen.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 17:30   #57
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er parkering langs veien i bygater er det ikke spesielt enkelt å stoppe bilen midt i trafikken, se etter om det er et HC-skilt i frontruta di, signalisere og vente på at du skal flytte deg.

Gammel 15-12-10, 17:33   #58
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan stoppe på HC plass og stå der og vente på andre. Gjør dette _kun_ om det er flere HC plasser ledig, og flytter meg om de andre fylles opp.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 17:34   #59
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Nei, det gjør jeg ikke. Ei heller om det bare var for å vente noen minutter og jeg selv satt i bilen. Om det kom noen med HC-tillatelse, hva skulle de da gjøre? Gå ut og be meg flytte bilen? Nei vet du, jeg synes det er skikkelig frekt å bruke hc-plasser om man ikke har tillatelse.
Jeg blir også rimelig forbanna på de som bruker tillatelsen uten å trenge den (ja da, de finnes. Jeg har både sett dem og hørt om dem). F.eks låne partnerens bil som har hc-plass, uten at denne som trenger det er med. Forrige dagen så jeg en som parkerte der, slang så opp tillatelsen (som lå i dashbordet), før han spratt ut av bilen mer lettbent enn snurre sprett og sprang inn i butikken med tydelig dårlig tid og god fysisk form.
Hadde jeg da vært blant dem som virkelig trengte hc-plassen hadde jeg dengt mannen med krykka.

Det finnes dessverre mange falske kort i omløp. Folk kjøper også gjerne et utgått kort og jeg har selv ringt kommunen når en nabo har tatt HC-plassen på den måten. Det er virkelig lavmål å gjøre noe slik.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 17:37   #60
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Jeg kjenner også folk som har HC-kort fordi de har et barn som sitter i rullestol, og benytter seg av muligheten til å parkere på HC-plass på stasjonen på vei til jobb (etter at barnet er levert i barnehagen). Begge foreldrene er helt funksjonsfriske. Jeg er litt paff over at folk som jo helt sikkert irriterer seg over misbruk av HC-parkering gjør sånt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.