Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre
Opprinnelig lagt inn av shute, her.
...men man kan godt kjøpe hasj i Amsterdam, filme at man røyker den og ta med videoen til Norge. Handlingen er gjort i Nederland.
Barn i seg selv er ikke ulovlige. Det er hasj.
Handlingen som ville vært lovstridig i Norge, er å betale noen for å skaffe barn til en. Men handlingen er og forblir utført i India, hvor den er lovlig.
Dama har ikke gjort noe ulovlig. Hun har bare vært usannsynlig teit som trodde hun skulle få barna hit uten problemer.
Tja. Det er jo handlinger som er så alvorlige at om man filmer dem og tar med videoen hjem til Norge og viser den, så kan man bli dømt. Voldtekt, mord, vold, tyveri? Jeg mener faktisk at kjøp og salg av barn havner i den kategorien ting som man bør kunne dømmes for, selv om ulovligheten ble begått i et annet land. Særlig om det er sånn at man tar med "tyvegodset" hjem hit.
Men det går jo selvfølgelig ikke ann å dømme henne for det, om man tillater henne å komme til Norge med ungene. Gjør man det har man jo akseptert det hun gjorde. Så jeg må gi deg rett i at jeg tar feil.
Og nettopp derfor er jeg så i mot at hun skal få ta med seg ungene til Norge. For da sier man at det er ok, at det er den eneste løsningen på det problemet hun har skapt. Og at det vil være den eneste løsningen for alle som kommer etter henne også.