Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?
Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.
Ja, områdene du sikter til vil nok få en utvikling som minner litt. Men med de prisene de opererer med er det heller ikke annet å vente. Ser for meg en noe mer flyktig befolkningsmasse, mye utleie og spekulasjon. Men absolutt ikke en ghetto. Utviklingen i Gamle Oslo går i samme retning. Konsentrasjon på livssyn/etnisk bakgrunn, gjerne understøttet av oppsamling av offentlig boligtilbud på enkelte steder. For dem som ser på seg selv som flerkulturmisjonærer og bosetter seg deretter må det være en kjip greie.
Men hvis du betegner ghettoer som konsentrasjon på livssyn så har vi jo veldig mange av de, inkludert her på Grunerløkka. Så og si alle disse "flerkulturmisjonærene" er jo ateister hele haugen, inkl meg. Så hvis vi alle har samme bakgrunn, - fra distriktsnorge, høyere utdanning, stemmer SV, ateister så er jo dette rene skjære ghettoen allerede. Vi har jammen samme aviser liggende utenfor døra vår hver morgen også. Dagsavisen, Klassekampen og selvfølgelig Morgenbladet hver fredag. Vi ser jo klink like ut også, særlig nå i kulden i de blå dunjakkene våres og Timberland. Samme mat spiser vi også.
Faen steike, det er ikke mye mangfold igjen her altså. Du har helt rett Brutus_ det må jeg bare gi deg