|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
| Se resultatene: Hvilken vei setter du bestikket i oppvaskmaskina? | |||
| Med håndtaket NED. |
|
85 | 50,30% |
| Med håndtaket OPP. |
|
24 | 14,20% |
| Tenker aldri over det. |
|
7 | 4,14% |
| Oppvaskmaskin? |
|
1 | 0,59% |
| Med håndtaket NED, bortsett fra på spisse kniver |
|
52 | 30,77% |
| Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Jeg putter bestikket i oppvaskmaskina med håndtaket OPP, sånn at jeg bare kan ta på håndtakene når jeg skal ta de ut av oppvaskmaskina.. Og så prøver jeg å samle gafler, kniver og skjeer hver for seg..
|
|
|
#4 |
|
Aquarist
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Alle kniver blir satt med handtaket opp, resten blir pytt som pytt. Biffkniver satt med handtaket ned er jo rene mordvåpnet |
|
|
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Med håndtaket ned, og så sorterer jeg gafler, skjeer, kniver osv. for seg.
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Biffkniver vasker jeg ikke i oppvaskmaskin. De har jo trehåndtak. De (få) skarpe knivene som går i oppvaskmaskinen, legger jeg i den øverste skuffen, mellom glassene.
Samme her.
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Matrestene kaster eller skyller vi vekk på forhånd.
|
|
|
#9 |
|
Tåler regn
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Tror de blir satt med håndtaket opp, for da slipper jeg å ta i spisedelen av bestikket etter det er vasket. Men for å være ærlig, jeg har egentlig aldri tenkt over det.... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Aquarist
![]() ![]() ![]() |
Jeg har biffkniver med både trehandtak og plasthandtak. Skal ikke trehandtaksbestikke vaskes i oppvaskmaskin? ( Jeg har ikke merket noe forringing av bestikket ) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Jeg mener å ha hørt at trehåndtak (og andre ting av tre) ikke har godt av oppvaskmaskin - kanskje fordi de bruker lengre tid på å tørke der? Jeg mener også å ha hørt (dette er jo den kilden vi lærer mest fra, er det ikke?
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?I en salig röre, men som regel med håndtaket opp. Spisse kniver vaskes ikke i maskina her, ei heller tregjenstander.
|
|
|
|
#13 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Her settes det inn med håndtaket ned og sortert. Nå r det bare knivene som havner i en sånn holder eller hva man skal kalle det. Gafler og skjeer er i sånn hull for en og en (sitter på bestikksaken altså)
|
|
|
#14 |
|
har tatt seg sammen
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Kniver og skjeer har håndtaket opp, gafler har håndtaket ned.
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Gjenstander av tre tørker ut og sprekker i oppvaskemaskin :erfaren:
|
|
|
#17 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Her settes bestikket med håndtaket opp |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Håndtaket ned, utenom spisse kniver da |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|