|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg er bare litt nærsynt (-1.25 og -1.75), men sliter med å kjøre bil om kvelden pluss lese tekst på tv osv. Øynene mine tåler ikke linser, og jeg hater å gå med briller, får skikkelig kjerringtryne, uansett hvor kule brillene er.
|
|
|
#2 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Laseroperasjon av øynene
Det stemmer. Jeg er minus 2 og 1,5, og min øyelegepappa sier det bare er dumt å laseroperere meg. Han mener det er bedre at jeg bruker briller/linser nå (jeg er 37) - for når "vanlige" folk opplever at de trenger lesebriller fra ca 45 års alder, vil jeg kunne utsette dette til ca 65 års alder. Ifølge ham er det mindre plagsomt å måtte bruker briller/linser for å se på langt hold mot å stadig måtte sette lesebriller på nesen for å få med seg hva som skjer foran nesa di.
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men er det ikke sånn at man istedenfor å oppheve nærsyntheten når man blir eldre blir både nærsynt og langsynt på en gang? Spør gjerne pappaen din, for dette lurer jeg på.
|
|
|
|
#4 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg prøvde å få min legemann til å forklare dette her uten at jeg ble så mye klokere.
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg har bestilt meg tur til Vilnius med Lasikreiser.no . |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|