Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-10, 14:57   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nja - men statskirken er frivillig. Derimot er det skoleplikt. Jeg ser behovet for å begrense gladkristne lærere i barneskolen altså.

Om statskirken skal være statskirke eller ei har jeg ikke noen sterke synspunkter på - jeg kan ikke nok om grunner for og mot. Men det jeg har sett er hvilken støtte mennesker i krise får av sin lokale prest. Jeg er gjerne med på å betale for å ha en ordning med en som er et virkelig profesjonelt medmenneske. .

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det går da helt fint an. Man kan f.eks. anerkjenne av Den Norske Kirke er et svært viktig tilbud til mange mennesker, og at det derfor har verdi å opprettholde dette tilbudet best mulig. Uten at man nødvendigvis vil prakke det på folk.

Jeg er fullt klar over at det er frivillig å være medlem i statskirken, jeg tenker bare at det er unødvendig å favorisere en religion på den måten når vi på alle andre områder forsøker å unngå akkurat det.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For det første, det blir veldig vanskelig å diskutere med deg når du finner på ting og påstår at jeg mener noe helt annet enn det jeg gjør.

HEF prøver ikke å finne vikarer for Jesus. Å snakke om nisser er anderledes enn hva som skjer i en vanlig skolehverdag, i tillegg til at det er morsomt, lærerikt og relatert til julen. Akkurat som det å gå i kirken er et avbrekk. At du mener barn som ikke blir med i kirken ikke fortjener et alternativt opplegg Utenom det vanlige er jo ikke særlig hyggelig eller inkluderende av deg.

Nå påstår du at jeg skrev noe annet enn det jeg gjorde. Jeg skrev at jeg personlig hadde foretrukket at mine barn fikk en mattetime ekstra i stedet for å drive slektsforskning på nissen. Hele greia virket litt oppkonstuert på meg, nemlig. Jeg har ikke skrevet noe om hva andres barn bør gjøre, derimot har jeg skrevet tidligere i tråden at det meg bekjent er gode alternative tilbud på de fleste skoler og at jeg synes det er en Bra Ting.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 15:16   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er fullt klar over at det er frivillig å være medlem i statskirken, jeg tenker bare at det er unødvendig å favorisere en religion på den måten når vi på alle andre områder forsøker å unngå akkurat det.

Nja, det er helt greit å mene det, jeg har heller ikke sagt hva jeg mener om saken, bare at det er logisk mulig å mene det jeg skrev. Slik du formulerte deg hørtes det ut som at det var en logisk umulighet å være tilhenger av statskirke uten å samtidig ville kreve skoleavslutning i kirken.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.