Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Well, look who's talking. Se opp for det singlende glasset som er i ferd med å falle ned i hodet på deg. Du kan jo lese de videre innleggene mine før du uttaler deg.
Jeg har lest det du har skrevet, og kan ikke se at du forklarer deg noe sted. Jeg holder derfor med lett hjerte fast ved at det er mer lærdom å hente, om samfunn, kultur, historie etc, i kristendommen enn i nissen.
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Begge deler er overtro. Eneste forskjellen er at den ene er det i hovedsak barn som tror på, den andre voksne.
Enig i det, bortsett fra at vi plaserer det ene i båsen religion, som ekstremt mye av det vi har rundt oss kan forstås ut fra og det andre i båsen overtro.
Jeg kan være enig i at man kanskje ikke lærer så mye om det jeg nevner over her ved å være med på en julegudstjeneste, man lærer selvfølgelig mer om både kristendom og andre religioner i vanlige RLE-timer. Personlig hadde jeg heller sett at mine barn fikk en ekstra mattetime enn at de utforsket "nisssens røtter" mens de andre var på skolegudstjeneste. Jeg synes bare Human Etisk forbunds bestrebelser på å finne fullgode vikarer for han i krybba var litt komiske. 
|