|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken
Jeg klarer ikke irritere meg over det brevet likevell. Det står at det vil være et alternativt opplegg i kirken.
|
|
|
|
#2 |
|
|
... men da skjønner du jo ikke poenget. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Nei, irritert behøver du selvsagt ikke bli. Men jeg sliter med å forstå det dersom man synes at det å formulere et slikt brev som Mav skisserer er en ok måte å gripe an ting på. Selv om man synes at gudstjeneste og misjonering i skolens regi er ok.
|
|
|
#5 |
|
Audacious
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg bare sitter og gaper, jeg. Dette er stikk i strid med rundskriv fra departementet til skolene om skolegudstjenester. Jeg skjønner veldig godt du reagerer!
Det er en annen ting som står veldig tydelig - at gudstjenesten ikke skal være juleavslutningen.
|
|
|
#7 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg sender gjerne min datter i kirken på omvisning og for å få undervisning og lære om kirken, men jeg sender henne ikke på gudstjeneste. Religion er viktig å kunne mye om, men jeg ønsker ikke at mitt barn skal delta på religionsutøvelse, noe som en skolegudstjeneste tross alt er. Den religiøse oppdragelsen, eller mangelen på den i vårt tilfelle, bør ene og alene være opp til foreldrene å gjennomføre. Synes jeg.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|