|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan snakker du?"Finade, detta va jaggu gøtt! Banan og salami på brødskiva mæns e kosa me i soffan." |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Quiet, please
|
Sv: Hvordan snakker du?
Vestre Slidre?
|
|
|
#3 |
|
Blekksprut
![]() ![]() ![]() |
Veldig bra gjetta |
|
|
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Det stemmer, det. Jo mer isolerte småsamfunn, jo større dialektskiller. Naturlig nok. Hvis man ikke hører nabobygdas merkelige dialekt noen gang fordi det står et stort fjell i veien, er det heller ingen grunn til å begynne å snakke som dem. Dette er jo også en av grunnene til at det skjer veldig mye dialektutjevning nå, fordi kommunikasjonsmidlene er så veldig mye bedre. Det blir mer og mer sånn at det blir generelle regionale "stordialekter" heller enn små, sære bygdedialekter.
|
|
|
#5 |
|
|
Åh, nå ble jeg nostalgisk ... Bodde i valdres i 2 år. ♥
|
|
|
#6 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan snakker du?Cecix: Fagernes, Valdres. Et sted der omkring. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
å æg snakke sånn så dette, me någen få justeringa |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ikke fullt så fin
|
Enig! Farfar var fra Haugesund, så da jeg var liten var vi der hver sommer. Så når jeg hører Haugesundsdialekten får jeg skikkelig sommerfølelse.
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne. Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne. - Jessica Sist redigert av Vanilja : 22-02-07 kl 23:24. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|