|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Et godt hverdagsserviseHmm... Con Gusto passer min smak, ser jeg. Men jeg finner bare bedriftssalg av det, kan man handle som privatperson? Oppsøke forhandleren direkte? Hvordan er egentlig prisene? |
|
|
|
#2 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Et godt hverdagsservise
Jeg tror jeg har sett det på Tilbords i Olav Tryggvason. (Og da har de det sikkert på City Syd også.)
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Til bords har det.en middagstallerken koster 98,-,frokost 89,-
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
NB! NB! Det er normalt bestikket og ikke serviser som lager stygge, svarte striper. Det betyr som oftest at du bør bytte bestikket før du bytter serviset (eller i alle fall samtidig). Bestikk skal helst være merket med 18/10. (Det angir mengden krom/nikel i stålet, hvis jeg ikke minnes aldeles feil.) Det er alle kvalitetsbestikk av typen Hardanger, Maya osv. Jeg lærte dette the hard way, da IKEA-bestikket mitt laget svarte striper i de nye Royal Copenhagen-tallerknene mine. Heldigvis kan man skure helhvitt kvalitetsporselen med skure-Jif, så jeg fikk bort stripene etter hvert. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Dette er vel litt så som så... Vi har hatt et ikea-bestikk i flere år. Sammen med billige Ikea tallerkener laget det striper. Da jeg kjøpte Pillivuyt-servise, laget det ikke striper. Så det har nok både med stålkvalitet (ikea har jo ulike kvaliteter), og kvalitet på porselen å gjøre. Selv innen 18/10-stål er kvalitetene ulike. Noen porselen er brent ved høyere temperatur og har en bedre overflateglasur, og tåler følgelig mer. Pillivuyt er en av dem. (ja, jeg er litt fan! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dig for victory!
|
Det lurer jeg veldig på også, jeg må nemlig ha maken tekanne som foreldrene mine har, den er fantastisk og holder teen varm i en liten evighet. Denby Online shop leverer ikke til adresser utenfor UK. Jeg vurderer å smiske veldig med ei venninne i London som skal hitover til jul.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|