Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Einar Gelius

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 14:11   #1
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Einar Gelius

Einar Gelius har vært en av få prester som har gitt meg lyst til å gå i kirken, men det har ikke vært så mye for å få oppleve budskapet og delta i kirkelig handling, men for å se Gelius i aksjon. I min naivitet har jeg sett på han som en kul prest, og ett friskt pust - jeg tror mange har hatt det som meg. På mange har han nok også hatt en positiv effekt, og etter det jeg skjønner opplever hans menighet å ha flere aktive kirkegjengere, og flere unge som står til konfirmasjon enn i mange andre menigheter her til lands. Flotte greier!
Etter å ha lest biskopens brev til Gelius har jeg nok endret syn litt. Det ga en litt ekkel smak i munnen å lese om tjenesteforsømmelse under bakvakt, og brudd på taushetsplikt ved begravelser. Dette ser jeg på som veldig grovt.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 12:34   #2
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Einar Gelius har vært en av få prester som har gitt meg lyst til å gå i kirken, men det har ikke vært så mye for å få oppleve budskapet og delta i kirkelig handling, men for å se Gelius i aksjon. I min naivitet har jeg sett på han som en kul prest, og ett friskt pust - jeg tror mange har hatt det som meg. På mange har han nok også hatt en positiv effekt, og etter det jeg skjønner opplever hans menighet å ha flere aktive kirkegjengere, og flere unge som står til konfirmasjon enn i mange andre menigheter her til lands. Flotte greier!
Etter å ha lest biskopens brev til Gelius har jeg nok endret syn litt. Det ga en litt ekkel smak i munnen å lese om tjenesteforsømmelse under bakvakt, og brudd på taushetsplikt ved begravelser. Dette ser jeg på som veldig grovt.

Vel, niesa mi ble konfirmert der i år, og de var bare 10-12 konfirmanter. Det er ganske mange menigheter her til lands som har større konfirmantkull enn det.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.