Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Et spørsmål om ordet "tue"

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 10:03   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et spørsmål om ordet "tue"

Er nordlending, og så klar tier vi tue (dog med a-endelse) - og noen sier toga.

Vi sier ellers vaffelkaka, og har på både ost, egg, gomme og til og med gaffelbiter.
Å være klar - som i sliten - bruker vi også. "Eg é så klar i føten - helt avbala".

MEN på østlandet har jeg forstått at klar ikke bare betyr å være rede for noe, men at det er knyttet til sex??? Å være klar for sex??
Eller har jeg misforstått helt?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:07   #2
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Et spørsmål om ordet "tue"

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

MEN på østlandet har jeg forstått at klar ikke bare betyr å være rede for noe, men at det er knyttet til sex??? Å være klar for sex??
Eller har jeg misforstått helt?

Det gjelder samme betydning av ordet klar - "å være rede for", altså. Det er nok mer situasjonen som avgjør hva man er klar for (altså handler det ikke om en annen betydning).

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.