Re: Sv: Nå har jeg sendt mail til justisministeren og justiskomiteen
Opprinnelig lagt inn av m^3, her.
(tenk at jeg har gått glipp av denne diskusjonen )
Jeg dropper nesten og sier jeg ELSKER Madammen!
Jeg tror jeg vil legge til en nyanse til til det du skrev, Mim, og det gjelder ressurssvake foreldre som havner i denne situasjonen. Er man ressurssterk, om det så er i penger, nettverk, utdannelse eller hva det måtte være, kommer man lengre bare på det.
Men jeg synes stadig vekk det er så $%$%& urettferdig at de som sannsynligvis mest trenger denne hjelpa, da som er utslitte, alene, som har for mye å stri med, som ikke har mulighet til å ta tak i helheten eller evner å se den (uansett grunn), de får heller ikke hjelpa med mindre de bor et sted hvor en av disse få menneskene som burde vært gullforgylt kommer og legger ting opp i fanget på dem.
Dette kurset jeg har våset om en stund nå for foreldre til funksjonshemmede barn, det er et (forsknings-)prosjekt som heter Kompetente Foreldre. Hun som gjennomfører det forskningsprosjektet har nok en del vyer om å bidra til noe sånt over langen, og tenker mye riktig synes jeg Blant annet om hvordan foreldreorganisasjoner kan ta på seg likemanns- og veiledningsoppgaver Og kurset er jo helt genialt, men det er mer personfokusert og selvhjelpspreget.
Dulter hardt på m^3 her!!
Absolutt.
Jeg synes også hun som gjennomfører dette forskningsprosjektet tenker masse riktig, blir spennende å høre mer når kurset starter.
Og ja, jeg håper også det bidrar til noe i denne retningen.
|