Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Nå har jeg sendt mail til justisministeren og justiskomiteen

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-07, 14:29   #32
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nå har jeg sendt mail til justisministeren og justiskomiteen

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

(tenk at jeg har gått glipp av denne diskusjonen )
Jeg dropper nesten og sier jeg ELSKER Madammen!

Jeg tror jeg vil legge til en nyanse til til det du skrev, Mim, og det gjelder ressurssvake foreldre som havner i denne situasjonen. Er man ressurssterk, om det så er i penger, nettverk, utdannelse eller hva det måtte være, kommer man lengre bare på det.
Men jeg synes stadig vekk det er så $%$%& urettferdig at de som sannsynligvis mest trenger denne hjelpa, da som er utslitte, alene, som har for mye å stri med, som ikke har mulighet til å ta tak i helheten eller evner å se den (uansett grunn), de får heller ikke hjelpa med mindre de bor et sted hvor en av disse få menneskene som burde vært gullforgylt kommer og legger ting opp i fanget på dem.

Dette kurset jeg har våset om en stund nå for foreldre til funksjonshemmede barn, det er et (forsknings-)prosjekt som heter Kompetente Foreldre. Hun som gjennomfører det forskningsprosjektet har nok en del vyer om å bidra til noe sånt over langen, og tenker mye riktig synes jeg Blant annet om hvordan foreldreorganisasjoner kan ta på seg likemanns- og veiledningsoppgaver Og kurset er jo helt genialt, men det er mer personfokusert og selvhjelpspreget.

Dulter hardt på m^3 her!!
Absolutt.

Jeg synes også hun som gjennomfører dette forskningsprosjektet tenker masse riktig, blir spennende å høre mer når kurset starter.
Og ja, jeg håper også det bidrar til noe i denne retningen.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.