|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Muslimsk rasisme i NorgeMen altså - ved å godta en fullstendig annerledeshet fra andre folkegrupper - begår vi ikke da en overbærende form for rasisme selv? Ved å akseptere at de bryter normer for minsteoppførsel fordi de har annen religion eller hudfarge så aksepterer vi jo annerledesbehandling. |
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Muslimsk rasisme i Norge
Det er jeg helt enig med deg i Smilefjes. Men samtidig tror skolen og det norske samfunnet kan jobbe livet av seg for å prøve å få endret slike holdninger, men det er vanskelig. Vi bør ikke gi opp, men jeg tror vi må tenke andre innfallsvinkler for å nå inn. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Abid Raja er jo et glansbilde av en norsk-pakistaner. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sperret
|
Jo, jeg mener det, og jeg tror mange drar frem en misforstått form for respekt for diverse "annerledesheter" som fører til at man forstår og aksepterer normalt helt uakseptable handlinger. Jeg synes det å ikke stille krav til folk er respektløst, og til dels rasistisk, hvis vi først skal bruke den betegnelsen. "Rasistisk" dersom vi behandler folk med annen hudfarge som om de ikke tåler å bli behandlet som alle andre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Du sa det jeg har tenkt, men ikke klarte skrive ned uten at det hørtes ut som om jeg mener mobbing er ok. Det er aldri ok, men jeg syntes man er litt kjapp med å trekke konklusjoner om menneskegrupper, mens problemet kan være lokalt/individuelt. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|