Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva synes du om denne vogna

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-10, 11:27   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om denne vogna

Er alternativet Simo Duo? *myser* Jeg har den nå og jeg elsker den. Liker også solide vogner og den er veldig god å kjøre og stabil som bare det. Også er bagen god og stor. Tidligere har jeg hatt Simo kombi, men duoen er et funn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 11:28   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar forøvrig min inn og ut av bil. Har man minibuss slipper man jo å løfte. Bare kjører den inn.

Gammel 13-11-10, 11:30   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vurdert noe sånt om snuppa skulle vokse ut av bagen før vinteren er omme, det eneste jeg er skeptisk til er vekta. Vogna vi har nå veier jo ingenting i forhold til disse.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 11:35   #24
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

OTH ja, nå begynner du å snakke et språk jeg forstår!

Ja, ja. En OTH må til men den holder ikke alene. Bagen er ikke noe skikkelig babybag synes jeg, OTH er ikke babyvogn i mine øyne. Og jeg liker å ha små barn vendt mot meg, men etter hvert er det genialt med OTH. Den beste trilla jeg noen gang har hatt men jeg synes den egner seg best til litt større unger.

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Er alternativet Simo Duo? *myser* Jeg har den nå og jeg elsker den. Liker også solide vogner og den er veldig god å kjøre og stabil som bare det. Også er bagen god og stor. Tidligere har jeg hatt Simo kombi, men duoen er et funn.

Ja Simo kombi utgår, den er for klumpete. Også er jo Duoen mye, mye lettere enn kombien når man bruker bag.

Gammel 13-11-10, 11:46   #25
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig har det slått men når jeg har vært i Danmark at det umulig kan være mer behaglig for barn å SITTE i en slik vogn - det er jo ikke så lang del av vognperioden at barne kun ligger, tenkjer jeg. På sommerstid er det jo fint, for da blir det jo "lekebinge" når barnet sitter, men å sitte i en slik vogn - med kun den lille ryggstøtta som er i slike vogner - stappfull av pose og sånn...?

Gammel 13-11-10, 11:50   #26
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mener jeg så at de kjempevognene i DK hadde fått sånne svingehjul,sist jeg var der.
Jeg liker Simo-vognene,men den danske versjonen synes jeg blir litt i største laget.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 12:21   #27
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Tenk bare på hvor tungt det er å løfte barnet opp i vogna!

Hvorfor skulle det være tyngre å løfte ungen opp i disse enn i andre? De er ikke spesielt mye høyere, og det er grenser for hvor godt man merker noen få cm. I tillegg tror jeg neppe disse velter noe mer enn andre vogner, har veldig problemer med å se noen grunn til at de skulle det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 12:31   #28
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorfor skulle det være tyngre å løfte ungen opp i disse enn i andre? De er ikke spesielt mye høyere, og det er grenser for hvor godt man merker noen få cm. I tillegg tror jeg neppe disse velter noe mer enn andre vogner, har veldig problemer med å se noen grunn til at de skulle det.

Ja noe mere tungt enn opp i annen vogn er det ikke. Jenta jeg passet var stor og jeg hadde henne fra hun var 18 mdr til hun var 2.5 år. Hun både sov og satt i denne vogna hele tiden og jeg tenkte aldri over at det var mere tungt enn å løfte opp i annen vogn.
Noe velting var jeg aldri borti. Men den lille, nette Quinny vogna jeg selv kjøpte meg forrige gang tippet tre ganger første uka.

Men. Det der med sportsdelen var litt dumt kanskje. Det skulle jo vært en sportsvogninnsats med vogna. For det er greit med stor rygg å dra opp når de sitter lenge.
Hm.
Jeg heller mot simo ja. Men hadde jeg hatt plass og vært millionær, ja da...

Gammel 13-11-10, 12:44   #29
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med Basson? De er jo store og danske.

Gammel 13-11-10, 17:17   #30
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Hva med Basson? De er jo store og danske.

Nja. Det blir en Simo duo. Det blir det. :vingleper:

Ferdig bestemt.

Svart.

Tror jeg.

Gammel 13-11-10, 19:05   #31
sunilla
Nybegynner

Medlem siden: May 2010
sunilla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Alternativet er denne.

Jeg har vært mange, mange, millioner runder med meg selv og det skal være en stor vogn. En mindre trille er også aktuellt å ha i bilen. En Zapp med liggestilling og vendbart sete i første omgang. Antagelig en OTH når Zappen er for liten og simoen ikke lenger i bruk.

den var mye penere

sunilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 19:09   #32
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg er høy og liker at vognene er høye. Lave vogner gjør at jeg blir stående sånn småbøyd når jeg setter barnet i vogna og fikser og det er ikke bra for ryggen.

Gammel 13-11-10, 19:10   #33
Left
Passiv

Standard

Simo

Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 19:22   #34
Input

Input sin avatar

Standard

Jeg er høy og liker at vognene er høye. Lave vogner gjør at jeg blir stående sånn småbøyd når jeg setter barnet i vogna og fikser og det er ikke bra for ryggen.

Jeg er lav, og synes at Bugaboo er aaaaalt for lave, så der er vi på linje.

Gammel 13-11-10, 19:49   #35
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sunilla, her.

den var mye penere

Ja, jo, jeg synes egentlig det jeg og, men så dukket den der store, danske saken opp og jeg måtte bare lufte litt. Håpet på masse negativt så jeg fikk den ut av systemet like fort som den kom inn. Ikke vogngal i det hele tatt.

Jeg er lav, og liker at vognene er høye. Jo høyerer, jo bedre. Og jeg har vært på det meste innen vogner ( Quinny freestyle, simo kombi, simo duo gammel modell, bugaboo bee, bugaboo camelon, tfk twist, MacLaren -- den største modellen så klart, Zapp, to stk OTH og husker ikke flere i farta. Alikevel savnet jeg alltid simoen når jeg hadde en av de andre. Jeg har prøvd høy og lav, smal og bred, stor og liten, poppis og ikke så poppis, tung og lett.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Simo

Som du ser over her, jeg strander alltid på den. Den er best liksom. Selv om det er mange andre som er mye stiligere og enklere å ha med og gjøre.

Jeg er lav, og synes at Bugaboo er aaaaalt for lave, så der er vi på linje.

Gammel 13-11-10, 20:15   #36
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder på mitt!

Skal man ha en vogn med som har ekstra lang baglengde, må jo poenget være at den skal brukes til ekstra lange barn? Jeg skjønner at man vil ha en god babybag, men det er jo ikke dermed sagt at den trenger å være en meter lang? Jeg hadde Simo til min første og synes det var en super vogn. Men jeg savnet aldri en lengre/større babybag. Det er det jeg mener med at jeg ikke ser poenget med "monstervogn".

Jeg har aldri hatt trehjuling til ett barn (kun tvillingvogn), så der har jeg ingen erfaring å bidra med. Men jeg har hatt Simo kombi til ett barn og jeg opplevde ved to tilfeller at vogna veltet fordi ungen (som da var helt på tampen av sin sove i vogn-periode) lente seg langt ut over kanten (med sele på). Jeg tenker at et enda større barn (i en enda større bag) vil velte vogna lettere.

Jeg løftet aldri mine barn opp i vogna etter at de ble store nok til å klatre selv. De sov i Simo sportsvogn og klatret inn selv. Jeg hadde bekkenløsning og løftet ikke mer enn jeg var helt nødt til. Jeg kan ikke se for meg at et barn kan klatre inn i en vogn av denne typen, så derfor tenkte jeg at det ble tungt å løfte ungen oppi. Men nei, det er selvsagt ikke tyngre enn å løfte ungen oppi en hvilken som helst annen bagvogn.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 20:42   #37
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg har aldri opplevd at Simo kombi har veltet (har brukt det i 7-8 år til både rolige barn og Klatremus), der i mot var det lite hyggelig da venninnas trehjuling veltet og babyen falt ut.

Bagen til Simo kombi ble fort for liten for min forrige femkilos høstbaby. Denne gangen skal duobagen holde lenge, ser jeg. God og romslig.

Gammel 13-11-10, 23:17   #38
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Simo

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:30   #39
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hva med teotunia monsun S?

Også dansk bagvogn. Får nok solgt den til en god pris når du er ferdig med den.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:31   #40
Input

Input sin avatar

Standard

Jeg kan ikke for alt i verden skjønne hvordan vi skulle fått plass til både Voksi-pose og baby i en vogn med mindre bag enn den vi har, og siden jeg har tenkt å ta med babyen min ut før april, vil jeg ikke gi slipp på Voksi-posen heller..

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.