|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvorfor klarer jeg ikke å la være å henge meg opp i slike ting ...?
Jepp, og det heter "a scone" også, og jeg sier "en scone" om jeg skal kjøpe det på bakeriet også. Og dersom jeg ikke er i humør til å bli outet som flisespikker, så omgår jeg hele problemet ved å kjøpe to.
|
|
|
#3 |
|
Audacious
|
Det var en strålende løsning! Kanskje litt mindre strålende når man sitter der med to makne skyggeluer, men fortsatt en løsning!
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Hørt i utkant-Tsjekkia i 97:
|
|
|
#5 |
|
Permakulturell
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor klarer jeg ikke å la være å henge meg opp i slike ting ...?Jeg irriterer meg over det jeg også. Caps kan jeg til nød godta. Grøss så irritert jeg var midt på 90 tallet når folk kjøpte en pins!!!!!!!!!!!!! Noe så utrolig teit. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Gjør det virkelig det? Hvorfor det? Det er jo forkortelse for et latinsk ord (eller to ord, da, men); skulle nesten ikke tro dette hadde klart definert genus på norsk?
Ordboken min sier at både "cacti" og "cactuses" er korrekt. (Jeg trodde "cacti" betydde kaktuser som i "kaktusarter", som i "det vokser fjorten ulike kaktuser i denne ørkenen", mens "cactuses" betydde kaktuser som i "enkeltindivider", men det er mulig jeg blander sammen med noe annet.)
|
|
|
#8 |
|
Permakulturell
|
Og da lurer jeg på når man skal fornorske grammatikken. F. eks. varianter av italienske varianter av melkebaserte espressodrikker. Egentlig skal man da si to cappuchini, men to cortados (spansk variant).
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|