Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Mad muff pie

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-10, 14:52   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mad muff pie

Orker ikke lese gjennom alle innleggene for å finne det ut, men jeg har altså kjøpt ingredienser til dette. VI er to personer som skal spise det i kveld.

Hvor mye av hver?

To pakker er liksom litt uspesifisert. Både Philadelphia og Oreo kommer jo i mange størrelser. Vaniljekrem også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:23   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Orker ikke lese gjennom alle innleggene for å finne det ut, men jeg har altså kjøpt ingredienser til dette. VI er to personer som skal spise det i kveld.

Hvor mye av hver?

To pakker er liksom litt uspesifisert. Både Philadelphia og Oreo kommer jo i mange størrelser. Vaniljekrem også.

Vaniljekrem kommer i 500 gram pakke, oreo av den mørke typen eller Dots av den mørke typen kommer også i bare en størrelse på pakka såvidt meg bekjent. Et sånt "rør" med kjeks er jo en pakke. En Philadelphia ost inneholder 200 gram.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:29   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et rør med kjeks?

Oreo kommer kanskje bare i en pakke, men det er pakker oppi der igjen.

Philadelphia kommer i mange str. I dag kjøpte vi 300 gram, men jeg brukte ca halvparten.

Har ikke smakt på den ennå. Den ser god ut, men det var litt vanskelig å blande vaniljekremen inn i det andre kremost-kremgreiene.

Gammel 13-11-10, 22:33   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et rør med kjeks?

Philadelphia kommer i mange str. I dag kjøpte vi 300 gram, men jeg brukte ca halvparten.

Har ikke smakt på den ennå. Den ser god ut, men det var litt vanskelig å blande vaniljekremen inn i det andre kremost-kremgreiene.

Har du den typen Oreopakka så skal du bruke hele boksen. 4 små pakker er en pakke.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:39   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Har du den typen Oreopakka så skal du bruke hele boksen. 4 små pakker er en pakke.

Aha. Men kanskje jeg skal bruke dots neste gang, det høres mer safe ut.

Gammel 13-11-10, 22:55   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et rør med kjeks?

Hvis det står 1 pakke Philadelphia i en oppskrift så tenker jeg at de mener den vanlige på 200 (?) gram. Det er den jeg bruker her. Og Oreokjeks kommer i mange typer nå, både rull, pakke med 4 ruller og bøtte med miniOreos. Jeg bruker den med 4 ruller i, det er den som er den vanlige pakken, de andre er vel relativt nye.

Det er ikke vanskelig å blande kremosten og det andre sammen om man bruker food processor/mikser. Jeg gjør det, tar noen sekunder å mikse det.

Gammel 13-11-10, 23:08   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg turde ikke bruke mikser av redsel for å piske luften ut av den allerede piskede kremen.

Nå har vi spist. Det var på ingen måte vondt, men nokså kvalmende.. Mannen likte det godt. Jeg lurer litt på om det ville vært bedre uten vaniljekrem. Jeg er glad i ostekrem, altså ost og melis, og dette blandet med pisket krem burde vel holde?

Gammel 30-12-10, 21:07   #8
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Desserten vår i morgen, å vi tok en smakstest nå. Himmelsk søt og veldig god.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.