Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hva er det vi skal ha i bilen av ekstra utstyr?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-10, 13:02   #1
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Hva er det vi skal ha i bilen av ekstra utstyr?

Nå på vinteren så kan det være en ide å ha et eller annet som hjelper å holde varmen om man blir stående enten med biltrøbbel eller bare i kø.

I kuldeperioden forrige vinter så var det ikke slik at bensinbilen min ble glodvarm inne i kupeen...
Og en moderne diesel bil blir vel ikke mer varm når den står i ro.

Jeg flytter jerven duken min fra boden og til bagasjerommet og der får den lov til å overvintre. Har jo aldri hatt bruk for den, men nå tør jeg jo ikke la være å ha den der...

Ps:
Et teppe, sovepose e.l. kan også være uvurderlig om du skulle komme utfor en ulykke.
En kompis ofra jervenduken sin på saltfjellet i Nordland for noen år siden da han kom over en trafikkulykke. Men er ikke usansynlig at han redda livet på personen som satt fast i bilen og hutra og frøys i snø"storm"....

Sist redigert av Lommelun : 09-11-10 kl 13:04. Årsak: Lagt til...
Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 14:10   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Nå på vinteren så kan det være en ide å ha et eller annet som hjelper å holde varmen om man blir stående enten med biltrøbbel eller bare i kø.

I kuldeperioden forrige vinter så var det ikke slik at bensinbilen min ble glodvarm inne i kupeen...
Og en moderne diesel bil blir vel ikke mer varm når den står i ro.

Jeg flytter jerven duken min fra boden og til bagasjerommet og der får den lov til å overvintre. Har jo aldri hatt bruk for den, men nå tør jeg jo ikke la være å ha den der...

Ps:
Et teppe, sovepose e.l. kan også være uvurderlig om du skulle komme utfor en ulykke.
En kompis ofra jervenduken sin på saltfjellet i Nordland for noen år siden da han kom over en trafikkulykke. Men er ikke usansynlig at han redda livet på personen som satt fast i bilen og hutra og frøys i snø"storm"....

En moderne dieselbil har tilleggsvarmer. I mindre biler er den gjerne elektrisk, mens i større biler/mer påkostede biler er det dieseldreven tilleggsvarmer i form av Eber eller Webasto.

På min bil starter tilleggsvarmeren automatisk når det er under 4-5 grader.

Gammel 09-11-10, 14:28   #3
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har brannteppe i bilen, sammen med førstehjelpsputa. Under passasjersetet foran har vi dessuten et lite brannslukningsapparat. Husker mamma hadde et lite kamera i bilen, i tilfelle man trenger bilder ved mindre uhell.
Skadeskjema er også kjekt å ha - og når jeg tenker meg om har ikke vi det. Noen som vet hvor det er greiest å få tak i slike?

(Bleier og våtservietter er forsåvidt også kjekt for oss med små barn. )

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.