|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#641 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Otto er et nesehorn. |
![]() |
![]() |
#643 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Marikken og Junibakkens Pims.
#646 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Denne leser vi også. Vi ler godt av og til. Særlig var navnet Marskalk Rævhol noe som ble ledd godt og lenge av.
#647 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg leste Sjernene forteller for storesøster på 7,5 ikveld. Den likte hun så godt at hun ville fortsette selv når jeg hadde lest mine utvalgte kapitler. Den kan anbefales alle som er litt interessert i stjernebilder og/eller mytologi, den er godt skrevet synes jeg. |
![]() |
![]() |
#648 |
Med & uten trylleformel.
|
Ruffen er kult, men kapitlene er litt laaange.
![]() |
#649 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har lest to nyere serier (les: serier som kom etter at jeg var barn) i det siste, som har slått an hos Snuppa. Den ene er Samson og Roberto-bøkene av Ingvar Ambjørnsen. Veldig morsomme, og passende for både gutter og jenter. Den andre er skrevet av Ingelin Angerborn, og alle bøkene heter noe med "Hvis jeg bare ikke....". Nå holder vi på med Hvis jeg bare ikke hadde gjort pappa til astronaut. Handler om en jente som roter seg opp i mange rare situasjoner fordi hun pynter litt på sannheten.
#650 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg startet å lese Hanas koffert for tiåringen, og jeg fikk ikke lov til å legge den vekk før vi hadde lest hele. Og hun stilte mange spørsmål etterpå. Jeg kan fortelle at det ikke er veldig lett å lese høyt fra en så gripende bok.
#652 |
Med & uten trylleformel.
|
Stemmer det. Vi har den også + en vanlig bok.
![]() |
#654 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi er tilbake på sagnsekvensen om Sigurd dragedreper. Delvis løsrevet fortelling, og delvis synging av de gamle kvadene. Hun går fort lei "du synger så leeeenge mamma". Men det er visst litt spennende også.
#655 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Farivis Ruvis av Gert Nygårdshaug. Den faller skikkelig i smak.
#656 |
Borte
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Åtteåringen leser mest selv, men akkurat nå leser vi en barnebok fra 60-tallet som jeg tror blir litt for tung for henne alene. Særlig fordi språket er litt utgått på dato. Det hendte på Lønnebakken av Virginia Sorensen. Utgitt i GPP-serien og funnet i min bokhylle. Boken fikk kanskje litt reklame av noen som er veldig glad i den.
#657 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Frøkna på snart 6 fant frem barnebibelen forleden, den hun fikk da hun var 4 år i kirken, og ville at jeg skulle lese den. Vi er nettopp ferdige med den store boken om Lotta (i bråkmaktergata) for nte gang. |
![]() |
![]() |
#658 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Og nå leser vi en ny mesterdetektiven Blomkvist |
![]() |
![]() |
#659 |
:)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser i den store boken om Knerten for tiden. Vi avslutter med at hun leser i en bok om alfabetet selv.
#660 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi er godt i gang med julelitteratur. |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|