Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fine jentenavn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-07, 20:01   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine jentenavn

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Enya
Erika

Kom på et par til...

Erika er fint, men gjør seg best på østlandsdialekter.

Gammel 19-02-07, 20:03   #2
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Skarrer du? Var ihverfall litt vanskelig å si da jeg prøvde å skarre...

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:04   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Skarrer du? Var ihverfall litt vanskelig å si da jeg prøvde å skarre...

Tja, er vel litt skyldig der. Men prøv på nordnorsk da; ho Erika. Neei.

Gammel 19-02-07, 20:08   #4
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Tja, er vel litt skyldig der. Men prøv på nordnorsk da; ho Erika. Neei.

Passer nok best på østlandskdialekt, ja.
Prøvde meg på en Atle Antonsen også. (Les: Som logoped i "Ut i vår hage")

Gammel 19-02-07, 20:10   #5
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eline og Elise.

Gammel 19-02-07, 20:10   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enya
Elena
Ember
Emilia
Enola

synes jeg er fine.

Gammel 19-02-07, 20:04   #7
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Det høres fint ut på nordnorsk også.
Kanskje ikke like velklingende på bergensk?

Gammel 20-02-07, 01:33   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Det høres fint ut på nordnorsk også.
Kanskje ikke like velklingende på bergensk?

Jeg synes som oftest at navn som begynner på R ikke er spesiellt flatterende på Bergens-dialekt....

Gammel 20-02-07, 08:03   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg synes som oftest at navn som begynner på R ikke er spesiellt flatterende på Bergens-dialekt....

Nå er det vel lite som tar seg ut på Bergens-dialekt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 21:43   #10
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Nå tror jeg ikke jeg kommer på noen flere navn på E, enn det som står her. Så du har et stort utvalg. Ellers så må jeg si som Sitron at Iben er et nyyydelig navn. Stod lenge på vår liste som nr 1. I Danmark er det jentenavn, mens her i Norge er det litt hips om haps (så kanskje lurt med et mellomnavn i tillegg....)

(Ser forresten at mitt navn er representert her )

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 21:47   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Ellers så må jeg si som Sitron at Iben er et nyyydelig navn. Stod lenge på vår liste som nr 1. I Danmark er det jentenavn, mens her i Norge er det litt hips om haps (så kanskje lurt med et mellomnavn i tillegg....)

Jepp, så min heter Iben Sofie.

Gammel 20-02-07, 22:35   #12
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var et nydelig navn

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 12:35   #13
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Rålekkert navn. Iben er det flotteste navnet jeg vet

(sorry, er ikke meningen å kuppe E-tråden)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 13:16   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er ikke kupping, det er tross alt en e i Iben.

Gammel 21-02-07, 17:07   #15
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes også Iben er flott. Foreslo det for datteren min, men det var visst ikke enighet i heimen om det.

Det trenger ikke å være navn på E.

Alva er på planleggingsarket, men barnets far er ikke helt med. Han er mer i denne gata; Victoria, Celina, Rebecca osv.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 17:11   #16
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Standard

Alma og Selma. (På min liste)

Gammel 21-02-07, 17:12   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elida
Emma
Eira
Embla

Gammel 21-02-07, 00:23   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers så må jeg si som Sitron at Iben er et nyyydelig navn. Stod lenge på vår liste som nr 1. I Danmark er det jentenavn, mens her i Norge er det litt hips om haps (så kanskje lurt med et mellomnavn i tillegg....)

Med fare for å spore av helt: Jeg har aldri skjönt hvordan Iben kan brukes som guttenavn! Ser på www.ssb.no/navn at det er 86 menn som har dette navnet i Norge - mot 429 kvinner. Min nydelige niese på 6 år heter Iben, og det er veldig mange som tror hun er en gutt når jeg omtaler henne ved navn. Hun har også et mellomnavn, da - Eline. (Og det begynner jo på E, så der rodde jeg meg nesten inn igjen. )

Sist redigert av Bluen : 21-02-07 kl 08:46.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 01:18   #19
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker Emine veldig godt, siden datteren min har fått det navnet!
Har fått mye skryt for det!

Ellers liker jeg også :

Eline
Elise
Emma
Emmeline

Iben er også nydelig! som jentenavn. Men pappaen likte det ikke så da ble det Emine her.

Gammel 21-02-07, 23:04   #20
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Erle og Erika

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.