Sv: Tilrettelegging
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
@Missa: Jeg er fullstendig enig i at man ikke skal drive og tilrettelegge hver eneste fikse idé folk har lagt til seg altså. Jeg kommer aldri til å slå av mobiltelefoner fordi folk mener seg el-allergisert eller noe sånt, og tanter som mener å ha cøliaki og derfor ikke skal ha gluten, bortsett fra når det gjelder knekkebrødene mine da, fordi de er gode.
Men det er jo på en måte en motsatt trend, at folk er blitt mer og mer sympatijunkies, folk finner på alt mulig for å få litt trøst. Og så blir det jo utvannet, det gjør at folk med reell cøliaki, reelle allergier og reelle sykdommer havner i samme bås som de som bare synes at hverdagslivet er litt tungt og kjedelig og gjerne vil ha litt trøst.
Tro du meg, de som har cøliaki, trenger IKKE trøst... Men de trenger mat for å leve, som alle andre, og de fleste av oss vet hvor stor glede det gir å dele et godt måltid med familie og venner (også på restaurant) - livsglede! Med litt tilpasning er det fullt mulig! Er folk så egoistiske at de ikke gidder å gjøre små justeringer, som betyr SÅ mye for enkelte...???
|