Sv: Negative ting med Mac
Jeg har en MacBook Pro. Det som er negativt for min del, behøver ikke være negativt for deg Joika. Du kan jo data, i motsetning til meg. Det er sikkert mange av tingene jeg irriterer meg over det finnes en løsning på. Har ikke lest tråden, skriver her først. Her er det jeg kommer på i farta:
- Det er mye mer surr med å laste bilder inn på f.eks Fotoknudsen. Bildene samles i ulike mapper for redigert og uredigert, og det tar votter og vinter og få lagret. Må finne fram et og et bilde (og scrolle gjennom 4436 bilder for hver gang jeg skal finne det aktuelle bildet), det er den eneste løsningen jeg har funnet for å få inn redigerte og uredigerte bilder om hverandre.
- Bildene i iPhoto viser de eldste bildene først. Så hver gang man skal se på bilder, så må man f.eks slik som på min Mac, scrolle seg gjennom 4 436 bilder før man ser de nyeste bildene.
- Jeg knoter mye med Word, det er lagt opp litt annerledes enn for pc. Jeg hadde begynt å få skikkelig dreisen på Word med bilder inn og ut og plasseringer og ene med det andre, men på Mac får jeg det altså ikke til. Ikke en gang å få inn et bilde. Jeg synes dette med stiler på Word er rart, og jeg forbanner meg over at jeg har endret språk permanent hundre og fjørti milliarder ganger, uten at det hjelper så mye. Like fordømt tilbake på nynorsk neste gang jeg skal inn i dokumentet, eller inn i et nytt. 
- Macen blir veldig veldig varm, det kan være litt irriterende hvis man ønsker å ha den på fanget. *svett*
- Jeg får ikke inn musikk inn på min iAudio Cowon MP3-spiller, og da er egentlig hele greia med iTunes borte for min del. Jeg synes at iPod har dårlig lyd, og da hjelper det lite at iTunes er fantastisk bra sammen med iPod.
- Jeg liker Safari, men den er tregere enn andre nettlesere, og har en tendens til å henge seg opp og bli ekstra treg i perioder uten at jeg har funnet ut av hvorfor. (Har startet tråd om dette på FP tidligere, uten at det ser ut til at andre finner ut av årsaken heller.)
Det var det jeg kom på i farta. Jeg er kjempeglad i macen fordi den slår seg superkjapt på, ikke bråker, ser kul ut, funker selv om man mister den noen ganger i gulvet, er stabil og uten alt for mye tøys slik jeg har opplevd med andre maskiner, har Spotlight som jeg bruker mye... og sikkert mye mer. Men jeg må innrømme at jeg har begynt å lure på om jeg skal kvitte meg med den, å få en som er litt brukervennlig for en som ikke er så smart når det kommer til data.