Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er du anti-Halloween?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-10, 09:52   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er faktisk barnehagene som har skylden for Halloween, ikke handelstanden.
Kilde: ba.no

Ha ha, det hørte jeg på radioen i går også. Nå har jeg jobba i et utall barnehager siden 1993, og aldri har vi markert Halloween i en eneste en av dem.

Gammel 01-11-10, 09:57   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ha ha, det hørte jeg på radioen i går også. Nå har jeg jobba i et utall barnehager siden 1993, og aldri har vi markert Halloween i en eneste en av dem.

Aldri vært noe Halloween opplegg i barnehagen her heller.

Jeg hørte noen i går som mente at ungene som vokser opp nå kommer til å tro at Halloween, jo det er bursdagen til Nille.

Gammel 01-11-10, 10:05   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svosjer inn i slutten av tråden jeg.
Jeg synes Halloween er helt supert jeg, det er absolutt null kule ting som skjer mellom sommerferie og jul, og det er den absolutt kjipeste delen av året. Jeg synes det er supert med noe morsomt som skjer og har høsttakkehalloweenfest for voksne og cookiebaking og gresskarskjæring sammen med sønnen min. Før jul så er det for travelt til at vi har så mye tid til sånt. Det er en fin periode å ha litt moro.

Jeg håper det blir litt mer vanlig at folk setter ut gresskarlykt eller noe for å vise at det er velkomment med halloweengjengere så kan barna gå til akkurat de husene og ringe på og la andre være i fred. Og jeg skjønner glatt at barna synes det er stas å gå rundt i høstmørket, det er jo alltid litt magisk når det kommer på høsten, med kostymer og få godteri.

Gammel 01-11-10, 10:12   #4
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg har aldri formidlet Halloween tradisjonen på jobb i barnehagen. Men i veslas barnehage har de styrt med Halloween tema i et par uker og avrundet det med fest på fredag. Og de sparte ikke på effektene heller, vesla ble mørkredd og redd for å legge seg... Så jeg tok det opp med dem og ba dem dempe effektene i forhold til henne i hvertfall.

Generellt er jeg imot Halloween feiring i Norge, synes det er en markering som er for kommersiell og den er "fremmed" for meg. Pedagogen i meg liker den heller ikke
Her i bygda har det å marker Halloween blitt veldig utbredt. Så jeg har latt prinsippene mine vike, og lar barna delta. Jentene mine får gå i nabolaget sammen med resten av nabobarna. Men jeg har sagt at de skal takke pent, og det er ikke lov å finne på rampestreker hvis de ikke får godteri hos noen. De som kom her på døra takket også pent for det de fikk, og de store slampene som kom etter leggetid for jentene (20.30) gjorde ingen sure mine , selv om jeg sa at nå var det tomt for godteri og altfor sent!
Jeg får også tømt godteriskapet i heimen, så aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Gammel 01-11-10, 10:20   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Pedagogen i meg liker den heller ikke

Jeg sitter og undres på hvilke høytider som pedagoger liker jeg. Langfredag?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.