Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Jeg synes det er litt rart å skulle argumentere for hvorfor man ikke vil feire halloween egentlig. For meg er det vesentlig mer interessant når det kommer reklame for et nytt opplegg jeg ikke har noe forhold til, hvorfor jeg skal delta. Og når det ikke er bedre argumenter enn "de gjør det i USA" og "ungene synes det er gøy" holder det ikke til det helt store engasjementet fra min side. Bevares, kostymefester og nabosamlinger er sikkert veldig hyggelige, men jeg trenger strengt tatt ikke halloween for å invitere naboene over. Men jeg er pragmatiker på min hals, så jeg har godteri i gangen og følger ungene rundt uten at jeg føler jeg bryter noen prinsipper av den grunn. Jeg bare synes det er omtrent like smart som farsdag og valentinesdag og neste-kom-og-kjøp-dag de måtte komme opp med. Bare kanskje hakket verre fordi det er ungene som blir utsatt for reklamepresset.
Jeg forstår ikke hvorfor man stritter i mot nye tradisjoner? Dette ser ut til å bli en tradisjon ungene våre kommer til å forholde seg til når de vokser opp og blir eldre, og er det ikke da ok og skape gode og hyggelige minner om denne dagen? Noen tradisjoner dør, nye kommer til. *open minded*