|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?
Hovedsakelig går det på tidsbruk. De er lykkelig uten pr i dag og vi ønsker ikke å innføre det. Men fanatiske er vi ikke, alle tre spiller litt på mormors ipad.
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det går da an å begrense tidsbruken? Det er jo ikke sånn at så fort man får et spill så må man sitte å rotne bort i sofaen til evig tid? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
PS! Det går an å ha en laptop uten nettverkskort hvis man ikke er interessert i å ha ungene på nett, men at de skal bruke maskinen til feks skolearbeid.
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men det er jo mye nyttig på nettet også, så det kan jo brukes til skolearbeid? Eldste her bruker f.eks hjemmesidene til skolebøkene mye. Det er mye bra de går glipp av uten nett-tilgang, og det er viktig at ungene lærer seg å hente inn info fra nettet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
Dette er jeg helt enig i og jeg synes 3dje klassingen her har alt for lite data og natt relatete ting på skolen. Derfor får han nå laptop, for digital kompetanse, nettvett og lignende er VIKTIG i 2010.
|
|
|
|
#6 |
|
can-jur
|
Om de kommer hjem med et ønske om å spille, så får vi ta det som det kommer. Å finne nettspill ser jeg mer på som utvikling av digital kompetanse, enn å spille. Og blir det en tidstyv så får vi ta tak i det da.
|
|
|
|
#7 |
|
Drømmer
|
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?Jeg mener de bør det, etter en viss alder. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|