Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forsikring på barn (an.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-07, 20:34   #33
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forsikring på barn

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Det er et forsikringsselskap, tror det er trygg hansa eller noe hvor man kan forsikre fostre før det er født. Det er etter et hvist antall uker den må være og så må man bevise at fosteret er frisk. Hvis jeg noen gang blir gravid igjen tror jeg søren meg at jeg kommer til å gjøre det.

Trygg-Hansa har ventebarn-forsikring ja. Lillebror i magen er forsikret igjennom denne. Gjelder fra uke 28 og til barnet er 1 år. Ulykkesforsikring etter fødsel og dekker fødselsskader. Storesøster hadde også denne forsikringen.

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Alle tre ungene våre har blitt forsikret rett etter de ble født. Har Storebrand sin utvidet barneforsikring. Der vil aldri ungene bli krevet for ny egenerklæring. Heller ikke når de skal overta forsikringen selv som voksne.

Den har vi også til storesøster. Lillebror kommer også til å få denne så fort han blir 3 mnd. Kan ikke tegnes før.

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Det andre problemet med mange av disse forsikringene er at de aller færreste får erstatning selv når sykdom/skade oppstår. Fordi leger helst ikke vil gi pasienten varig uførhetsgrad før fylte atten år, og det er nettopp det man må ha for å få erstatning. Selv ved temmelig alvorlig sykdom, ser man det an en stund. Jeg skjønner at det må være sånn, kjenner selv unge mennesker som av ulike grunner har blir delvis uføre, og det er et hardt slag å få dette tallfestet som en antatt varig uførhetsgrad. Leste et intervju med en lege som sa det samme, de gir så å si aldri ut uførhetsgrad så tidlig som forsikringsselskapene krever.

De forsikringene som ikke er så nøye på dette, er vanligvis de samme som uansett gir latterlig lave utbetalinger ved skade. Hvis mitt barn blir sykt, ser jeg på utbetalinger på mindre enn en million som et hån. Mange utbetaler bare 200 000. Verdien av det er enda mer latterlig om 15-20 år.

Nei, forsikringsselskapene er noen skurker og banditter og jeg har ikke funnet noen barneforsikring som jeg har noen tro på. Så svaret er nei, vi har ikke forsikret barnet vårt. Ikke oss selv heller, jeg nekter å gi en slik gjeng med skurker fullt innsyn i min helsehistorikk.

Storebrand utvidet gir utbetaling ved diagnoser. Altså når barnet får konstatert sykdommen. (Et begrenset antall riktignok.) Så trenger ikke å bli invalid som følge av sykdommen for å få penger. I tillegg så kan man få uførepensjon årlig fra 18 år. Dette er de viktigste tingene for oss og grunnen til at vi forsikrer. Det gjør at barna slipper å bli minstepensjonister hvis de skulle være uheldige på noen måte. I tillegg til å være garantert forsikring videre uten helseattest når de skal overta forsikringen selv.

Forsikringsselskapene er selvfølgelig ute etter å tjene penger, men det betyr ikke at de kan ha gode produkter. Storebrand utvidet synes vi er et veldig godt produkt for vårt behov. Andre forsikringer har litt annen fordeling og kan være bedre for andre.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.