Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om han ønsker abort, men hun vil beholde

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-10, 13:50   #1
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Om han ønsker abort, men hun vil beholde

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Plikt for kvinnen? Snakker du om hvordan man reelt kunne ha hatt et lovforslag eller bare sånn "det hadde vært fint om det kunne ha vært sånn"

For forslagene dine er jo på nivå med mitt favorittforslag om å gjøre idioti forbudt. Ønskelig, ja, gjennomførbart, nei.

Hvorfor er det et problem at menn skal sørge for prevensjon om de ikke vil bli foreldre? Det er jo den beste løsningen.

Som jeg har skrevet før, pprevensjon er et felles ansvar, like mye mannens. Og ideelt burde man bruke både prevensjon og kondom og hoppe av i svingen. Og likevel vil man kunne risikere å bli stilt til ansvar om man har med rette vedkommende å gjøre. Når man har 12 uker angrerett for kvinner synes jeg det burde være en opplysningsplikt for kvinner og en rett til å få ha et ord med i laget for "sæddonoren". Selvsagt umulig å gjennomføre i praksis. Det koker vel ned til at døtre må læres opp til at det er stygt å lure folk. Spørs om det holder

Gammel 22-10-10, 13:53   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det koker vel ned til at døtre må læres opp til at det er stygt å lure folk. Spørs om det holder

Hvis alle lærer både sønner og døtre at de hverken skal være dumme eller slemme, så blir nok alt bra.

Gammel 22-10-10, 13:57   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Selvsagt umulig å gjennomføre i praksis. Det koker vel ned til at døtre må læres opp til at det er stygt å lure folk. Spørs om det holder

Det er nettopp det. Og når du diskuterer så bør du være litt flinkere til å vise om du mener det er reelle forslag som du driver og tenker ut, eller om det er mer sånn "det burde ha vært sånn og sånn i en ideell verden"

Og ja jeg kommer til å lære både datteren min og sønnen min til at det er stygt å lure folk. Og at de begge må ta ansvar for de konsekvensene for de handlingene de gjør.

Om datteren min blir uplanlagt gravid, så blir det jo konsekvenser for henne også, hun må jo velge mellom å ta abort eller bære frem et barn, og hun kan jo ikke sutre over at hun ikke vil noen av delen. Konsekvensene er annerledes enn om sønnen min havner i samme situasjon, men konsekvenser er det jo.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.