Sv: Sykeliggjøring, overtolkning av symptomer
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Tja, jeg har ikke opplevd det der egentlig. Og dersom du oppfatter spørsmål om vurdering av atopisk eksem / matintoleranse som et spørsmål om hvorvidt "ting er på stell", tror jeg kanskje du bør tenke over saken en gang til. Det har da ikke noe med saken å gjøre? Jeg tror vel også jeg hadde reagert dersom jeg som helsesøster skisserte matintoleranse og fikk til svar at neida, barnet fikk masse bra mat. Det har heller ikke noe med saken å gjøre.
La meg snu litt på det. Du har sikkert bra kunnskaper om dette og kan lete etter symptomer. Se for deg de samme symptomene for 100år siden hos barn av almuen eller en annen del av verden med analfabetsme og lite annen innsikt i denslags enn tradisjonsbasert kunnskap og kjerringråd. Der barnet fortsetter å spise de matvarer det i dag ville blitt satt på egen matdiett for å unngå. Og likevel vokser opp uten fordøyelseslidelser av noe slag. Kan det tenkes at ved å unngå alle mulige basis matvarer man mener barnet ikke tåler å få i seg, faktisk trigger det som i utgangspunktet var det man kaller tilløp til matintoleranse? Kanskje i kombinasjon med diverse industrimat. Og at de som fortsetter på vanlig føde vokser det av seg? Kan ikke nok om dette.
Bare en tanke, jeg kan null og niks om ernæring