|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#701 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
God nyansering der. Endrer likevel ikke på poenget, som er at tilgang på industriell kalorimat er hovedårsaken til fedmen. Og så må man skrive i enkelte deler av Afrika.
|
|
|
#702 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Det er vel ingen som har ment dette. Men når kaloriregnskapet gjøres opp ender det overveldende flertall av mennesker i den tredje verden utenfor kategorien overvekt. Poenget er vel nettopp å understreke at årsakene til fedme i vesten er de samme som i områder i f.eks Afrika, det man har tilgang på mer ensidig og kaloririk føde og nærings-infrastrukturen ikke lenger er tradisjonell.
|
|
|
#703 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Personlig hadde jeg hatt veldig godt av et par bilfrie dager. Er dørgende lat når det gjelder å komme meg til/fra jobb, butikk, trening etc. Et bilfritt alternativ hadde tvunget meg til å bruke beina. Enten via pedaler eller ved å gå. (Joda, det går busser her, men jeg kommer raskere fram for egen maskin) |
|
|
|
|
|
#704 |
|
Passiv
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Personlig har jeg bilfrie dager flere ganger i uka. |
|
|
|
#705 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg er en prinsippløs latsabb som trenger et statlig spark i rompa. |
|
|
|
|
|
#706 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Irma: Veldig enig i innlegget ditt! |
|
|
|
|
|
#707 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Bilfrie dager, i såfall må kollektivtraffiken enkelte steder bygges betraktelig ut, og det er forøvrig ikke alle som kommer seg på jobb på under 1 time, med transport... Hvor lang tid bruker man da ikke på å gå? Nei... dømt til å misslykkes det forslaget der tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#709 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Bilfrie dager, ja.
|
|
|
#710 |
|
can-jur
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg vil gjene ha bilfrie dager jeg, om det betyr at vi få trikk!!!!!
|
|
|
|
#711 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Men bilfrie dager er helt klart et poeng for folk som bor slik som jeg gjør. Barnehagen - 200 meter, jobben - 20 minutters gange hvor man går forbi 3 matbutikker og vi sutrer litt fordi bussen bare går en gang i kvarteret.
|
|
|
|
#712 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Hvis Kari sier seg villig til å betale meg og mannen min det vi vil miste på å måtte jobbe kun 60 % fordi vi ikke kommer oss på jobb, så er det helt greit for meg, selvsagt.
|
|
|
#713 |
|
ctrl+z
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg er enig med Autofil. Jeg bor i et ganske sentralt strøk, men skal jeg ta buss for å levere i barnehagen så må jeg starte hjemmefra kvart over seks. (jeg begynner på jobb halv ni)
|
|
|
#714 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Ah, jeg husker en herlig dag med 20 cm nysnø som ikke var måkt, jeg hadde 2-åring full av trass og bil på verksted. Travet hjemmefra med akebrett kl 07, var på jobb kl 09. Slik vil jeg gjerne ha det hver dag. Jepp.
|
|
|
#715 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#716 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Halleluja!
|
|
|
#717 |
|
Passiv
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit" |
|
|
|
#719 |
|
weird
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Hun har en ny trenings-dvd. Det er det hun har.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|