|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnebøker uten bilderVi blir anbefalt på skolen til å holde på med bøker med bilder til i alle fall opp til 10 år. Du får mange barnebøker hvor det er mindre skriftstørrelse og mere skrift på hver side som allikevel har et bilde på motsatt side eller under. Hvorfor i alle dager vil du ha vekk bildene? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barnebøker uten bilder
På grunn av meg selv som barn. Jeg ba om å få slippe bildene fordi de ødela for bildene inni hodet mitt. Jeg tenker at det er godt at de kan få forestille seg hvordan ting ser ut fra tekst ikke bare fra bilde.
|
|
|
|
#3 |
|
Sliter med tastaturet
Men du ba om det, det gjør ikke hun? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Nei. Det har du helt rett i. Men jeg tenker at det kanskje er fordi hun ikke kjenner til alternativet. På seg selv kjenner man andre, og noen ganger ikke.
|
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Står på egne ben
Du trenger da ikke å kjøpe. Ta dere en koselig tur på biblioteket og la henne velge noen selv og du kan velge noen til henne. Da finner du ut etterhvert fort hva hun liker best. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å finne tid til biblioteksbesøk i vår travle hverdag. Jeg kan bare ikke fatte det. Og jeg skjønner i hvert fall ikke hvordan jeg skal få levert bøkene tilbake igjen.
|
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Jeg er 38 og leser masse bildebøker for voksne (tegneserier), det har gått bra med meg.
|
|
|
#9 |
|
Sliter med tastaturet
Den kjøper jeg glatt, altså. Jeg er møkk, møkk lei en del bøker jeg også. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Står på egne ben
Sv: Barnebøker uten bilderTa med minsten din også på biblioteket så kanskje du også får han til å bytte ut den ene boka du må lese så ofte når han får velge selv. De har også utrolig mye fine bøker på biblioteket for de som skal øve litt på å lese selv også. De på biblioteket er også veldig hjelpsomme til og anbefale bøker for høyt lesning. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|