Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Det er klart det handler om det. Men de fleste av oss har stålkontroll på noe, er litt mindre disiplinert på noe annet og har problemer med å ta fullstendig kontroll på andre deler av livet. For noen vil det si at de greier å leve sunt, trene, men greier ikke å ta seg en utdannelse for eksempel. Andre greier å spise sunt, men kommer seg ikke ut av sofaen. Andre skulker på jobb. Noen fikser jobb, men har et hus som ser helt forjævlig ut. Andre kan ha hus, jobb, familie, venner på superstell, men greier ikke å ta kontroll på matinntak. Av forskjellige grunner.
Om du ikke er en av disse utrolig superspesielle sjeldne menneskene som har total stålkontroll på alle aspekter i livet, så burde det ikke være så vanskelig å tenke etter hvilket område du ikke har taklet helt, og så tenke hva om det hadde vært mat og trening i stedet.
Poenget mitt er jo bare at man må få bort alle unnskyldningene, det er så mange som tror og mener at ditt og datt er grunnen for at de ikke går ned, de kan ikke gå ned...
Jeg har ikke stålkontroll på alt, absolutt ikke... men på de tingene som er viktigst for meg har jeg det. Det er jo ikke sånn at alle trenger å bli som Kari J, vi burde bare blir flinkere alle sammen, så kanskje barna våres, og deres barn slipper bedre unna alle disse livstilsykdommene, allergier, astma osv... 
|