|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Sjokolademelk"
Jeg synes de kunne hatt vanlig laktoseredusert melk som ett alternativ og ikke sjokolademelk. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ekstremt trøtt
|
Det er jeg helt enig i, men så lenge de ikke har det så syns jeg sjokomelken er et fint alternativ. Jeg antar at grunnen til at de ikke tilbyr vanlig laktoseredusert melk er at det ikke er stort nok marked for det. Det er mye mer lønnsomt å ha et alternativ som også personer uten laktoseintoleranse vil velge. Uansett syns ikke jeg at det gjør noe at melka har kakaosmak, det er jo ikke noe sukkermengde å snakke om.
|
|
|
#3 |
|
Nettop, derfor blir det jo ett større anntall barn som drikker sjokolademelken enn de som faktisk trenger det. De barna kunne jo heller tatt med seg sin egen, så slapp vi maset om det, jeg synes ikke det burde være ett alternativ i skolen ihvertfall. Jeg har jo bare sagt nei til sønnen min, men tror faktisk han hadde valgt å ha vanlig melk fortsatt hadde det ikke vært for at flere får sjokolademelk. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Rockesøster
|
Så du mener altså at de barna som har intoleranse heller skal ta med seg egen melk, slik at du slipper konfrontasjoner og mas med dine barn? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det hadde vært fint om du leste hva jeg skrev. Det beste (SOM SAGT) hadde vært om de hadde den vanlige melken som var laktoseredusert. Sønnen min har hatt egg og melkeallergi tidligere, bare så det er sagt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Rockesøster
|
Beklager, jeg tolket det du skrev litt feil. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Jeg tror at det lett blir til at ikke bare "laktose barn" (sorry navnet) vil lett prøve ut foreldrene og slutte å like melken, mange vil vel også gå på den, eller bare synes sjokolademelk er greit også, og det er jo litt synd. Nå er ikke dette det største problemet i verden, men alikevel unødvenig synes jeg da. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|