Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-10, 13:56   #10
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg mener at dette er et samfunnsproblem som bør taes med matprodusentene og benstasjoner og alle som selger mat. Eller så må folk informeres om at det er sukker i absolutt all lett-tilgjengelig mat. Om man er sulten og svinger innom bensinstasjonen er det fort gjort å komme ut igjen med en 3-pakning boller (de er jo på tilbud) og en flaske brus (supertilbud på kombo boller og brus). Når man er sulten tenker man ofte ikke på annet enn å få i seg noe som virker -kjapt!

Nå når jeg i en periode ikke kan spise sukker og skal begrense karbohydratene ser jeg at jeg faktisk må planlegge mye bedre når jeg skal ut en tur, for det er omtrent klin umulig å finne mat jeg kan spise ute til en passe rimelig penge. Altså må jeg ha med matpakke.

Jeg tror at så lenge man ikke gjør noe for å endre kostholdet til folk, vil kiloene fortsette å renne på.

Men, går det virkelig an at folk _ikke_ har fått med seg hva som er sunn/usunn mat?

Det offentlige kjører da kampanjer på dette hele tiden? HVOR mye skal det offentlige gripe inn liksom? Folk _velger_ selv, og så vidt meg bekjent er det fullt mulig å velge både gulrøtter og bananer på de aller fleste bensinstasjonene. Det å lage egen niste, eller planlegge dagen mtp matinntak, er jo heller ikke noen straff akkurat.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.