Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media
Det jeg spør om er hvorfor pedofile overgripere skal straffes hardere enn andre i form av å henges ut i ettertid. Altså etter at straffen er ferdigsonet. Jeg sier ikke noe sted at han skal skånes fordi han er pedofil, jeg sier faktisk at han bør regne med å navngis på lik linje med alle andre som blir dømt for det de er tiltalt for.
Hvordan leser dere noe annet inn i innlegget mitt? 
Ja, og det Kristoffer sier er også viktig. Jeg har en bekjent som har skrevet hovedoppgave om den stigmatiseringen disse forbryterne møter i forbindelse med legningen sin, og at det med stor sannsynlighet begås overgrep mot barn som kanskje kunne vært unngått om det hadde vært noe mindre tabu å snakke om legningen sin med fagfolk. For de fleste er terskelen for å søke hjelp skyhøy, og det er faktisk ikke slik at det å være pedofil også gjør deg til en overgriper og sadist. Det sitter mennesker der ute med denne legningen og sliter alene. De sliter fordi de vet, i motsetning til dem som forgriper seg, at det ville være galt å gjøre det de har lyst til å gjøre.
Sist redigert av Pappalille : 09-10-10 kl 08:16.
|