Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

[agenten spriter opp FP] Spiser du halvfabrikat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-10, 23:01   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Spiser du halvfabrikat?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

HVEM inviterer gjester til "fin middag og god vin" for så å servere TORO gryterett? Og kun Toro gryterett, brød og brelett. Jeg vemmes enda bare jeg tenker på det! :spy:

Jeg hadde også blitt rimelig overrasket og litt skuffet hadde jeg blitt invitert på "fin" middag og blitt servert TORO gryterett, men jeg synes det er snobbete å bli sjokkert over å bli servert TORO-mat hvis man blir invitert hjem på en mer "vanlig" middag. Og om det blir servert Brelett, hva så? De setter det jo ikke frem for å servere dårlig mat. Dette vil jo være mat vertsskapet faktisk setter pris på. Det er tross alt ikke alle som er flinke til eller opptatt av å lage mat, så som gjest bør man være takknemlig over i det hele tatt å ha blitt bedt. Jeg hadde reagert en atmosfære som skulle tilsi at vertsskapet ikke bryr seg, enn om maten tilfeldigvis skulle være fra Toro.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 23:18   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men dere som ikke bruker halvfabrikata tror vel ikke at vi som gjør det alle kunne tenke oss å invitere gjester på Toro gryterett? Jeg ville aldri i livet gjort det, for å si det sånn . Vi bruker Toro mest til hverdagsmat til oss. Når vi har gjester, blir det helst noe vi lager fra grunnen av, men også da bruker vi sausene til Toro.

Jeg må si jeg flirer litt over dere som får det til og høres ut som om at man nærmest lever på amerikansk gryte dersom man ikke lager alt fra grunnen, og synes ærlig talt dere bør revurdere fordommene deres en hel del.

Jeg sa at jeg ble invitert på det, ikke at jeg trodde alle torobrukere inviterer på det. :åppklarer i tilfelle det var uklart:

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg hadde også blitt rimelig overrasket og litt skuffet hadde jeg blitt invitert på "fin" middag og blitt servert TORO gryterett, men jeg synes det er snobbete å bli sjokkert over å bli servert TORO-mat hvis man blir invitert hjem på en mer "vanlig" middag. Og om det blir servert Brelett, hva så? De setter det jo ikke frem for å servere dårlig mat. Dette vil jo være mat vertsskapet faktisk setter pris på. Det er tross alt ikke alle som er flinke til eller opptatt av å lage mat, så som gjest bør man være takknemlig over i det hele tatt å ha blitt bedt. Jeg hadde reagert en atmosfære som skulle tilsi at vertsskapet ikke bryr seg, enn om maten tilfeldigvis skulle være fra Toro.

Jeg blir ikke sjokkert om jeg får toromat til vanlig middag, not at all. Jeg har full forståelse for at ikke alle er like opptatt av ren mat som det jeg er. Men når jeg blir invitert på fin middag og god vin blir jeg eh, skuffet (?) hvis jeg blir servert en gryterett fra toro, er jeg snobb da, så får jeg bare være det.
Og brelett er sikkert fint og flott for de som liker det, men det har en såpass karakteristisk smak at jeg hadde satt pris på å få lov til å velge å ikke ha det på brødet som selvsagt var smurt på forhånd.

Gammel 07-10-10, 23:26   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg sa at jeg ble invitert på det, ikke at jeg trodde alle torobrukere inviterer på det. :åppklarer i tilfelle det var uklart:

Jada. Jeg siktet ikke spesielt til deg, men til generelle holdninger som kommer til syne fra en del andre gjennom tråden. Noen får det jo nærmest til og høres ut som om vi som bruker noe Toro er helt idioter, jeg synes kanskje det er litt drastisk.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 23:30   #4
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har full respekt for de som ikke bruker like mye tid og energi på matlaging som meg, og skjønner også at dette er en prioriteringssak ut fra interessefelt. Om jeg blir invitert på middag blir jeg ikke på noen måte skuffet dersom det serveres posegrytrett e.l. selv om det for meg ikke blir noen kulinarisk opplevelse.
Det å bli invitert på middag hos noen er flott og koselig, og eventuell torogryte nytes i lag med godt selskap

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 08:52   #5
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Ja, det gjør jeg. Men det preger ikke menyen vår liksom.
Men har blitt veldig flink å lage ting fra bunnen av. Det er spesielt når ullsokk-mannen skal lage middag at vi får det. Og det er helt greit.

Jeg er litt dårlig på handlelister så jeg husker jo aldri hva jeg trenger til de forskjellige rettene. Men nå har jeg så mange basisvarer i skapene til en hver tid så det har blitt enklere.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.