Sv: Den uendelige shoppingtråden 9
Her kommer fangsten fra min London-tur. Det ble et skjørt fra Boden-butikken, og damen bak kassa syntes det var veldig rart at jeg ikke skulle ha mer. Jeg gadd ikke nevne at jeg hadde brukt nesten tre timer på å komme meg dit - slik sett burde jeg vel gjort storhandel.

Først etterpå slo det meg at jeg allerede har et petrolfarget, utskrådd kordskjørt med sirkelapplikasjoner(!). Jeg hadde det sågar med meg i bagasjen.
Deretter gikk turen til White Stuff, etter tips fra Zöe her inne. Også her var det mye som falt i smak, og jeg endte opp med et blålig skjørt og en brunlilla kjole. Fine detaljer på klærne der, og fine farger! Ikke helt ulikt Boden og Noa Noa, egentlig.

Som en siste krampetrekning gikk jeg tilbake til Desigualbutikken og kjøpte en kjole som jeg hadde prøvd noen dager tidligere, under mottoet "kjoler som faktisk passer, vokser ikke på trær". Det var dog trær på kjolen, og den hadde alle mine farger: grønt, svart, lilla og bringebærrødt.

Jeg sporet ellers opp Fly London-butikken i Covent Garden, men de petrolfargede støvlettene jeg hadde sett meg ut, satt ikke helt god på foten. For øvrig fikk jeg med meg fire BH-er og like mange truser, samt en fin lilla sports-BH fra ShockAbsorber. Det var noen nye undertøyskjeder (sikkert ment for et yngre publikum ) som ikke hadde cupstørrelser i sitt system, men opererte ut fra prinsippet om at alle som bruker 65, har akkurat (s)like pupper. Det viste seg å passe meg utmerket!