|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård
At begge foreldrene hennes var døde da hun skrev den boka. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Det jeg ser som problemet med KnausgårdJeg leste Ute av Verden for mange år siden. Den gjorde meg kvalm og irritert og er fortsatt en av de yderst få bøkene jeg har valgt å ikke lese ferdig. Jeg var derfor klinkende klar på at jeg aldri skulle lese Min Kamp. Men så kom jeg i en situasjon hvor jeg trengte en "virkelighetsflukt" og havnet derfor midt i Kampen. Og til min store overraskelse fenget den meg virkelig. Jeg er nå nesten ferdig med bok 2. Det er ikke de beste bøkene jeg har lest, men de griper meg på en helt spesiell måte. Jeg liker de faktisk.
|
|
|
#143 |
|
Borte
|
Sv: Det jeg ser som problemet med KnausgårdUtlevering er utlevering selv om den som blir utlevert har gjort en urett. Og Wassmos nettverk og familie vil berøres på samme måte som Knausgårds. Forskjellen ligger i hva de utleverer, ikke i det etiske dilemmaet om det er greit å utlevere andre i litteratur eller andre kunstformer.
|
|
|
#144 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jepp. Sist redigert av him : 04-10-10 kl 22:32. Årsak: Endret på koden for quoten |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Passiv
|
Det er av helt avgjørende betydning at hun ga ut dette etter at foreldrene var døde. |
|
|
|
#146 |
|
Passiv
|
Jeg ser en enorm forskjell i å fortelle noe om en som forlengst er død og en som lever og har små barn. |
|
|
|
#147 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg kan ikke se at Knausgård har fortalt om noens innerste hemmelighetene bortsett fra sine egne. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Passiv
|
Du tror eksen gjerne ville at farens arbeidskollegaer skulle vite det de nå vet om henne? |
|
|
|
#149 |
|
Borte
|
|
|
|
#150 |
|
Borte
|
Dette er ikke en reell hendelse i noen av Min Kamp-bøkene. Hvor tar du dette fra?
|
|
|
#151 |
|
Passiv
|
Sv: Det jeg ser som problemet med KnausgårdDet er ikke helt enkelt for meg å vite om Wassmo har tråkket på tærne til noen som lever her nå, og isåfall i hvilken grad eller med hva. |
|
|
|
#152 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Det jeg ser som problemet med KnausgårdDet er noe med det at noen forteller hemmelighetene dine uten at du selv har sagt at det er greit, som får det til å rykke i "ønsker ikke å lese" foten hos meg.
|
|
|
#153 |
|
Passiv
|
Det er helt reelt. Han beskriver sin første sex ganske grundig. Og spesielt hvordan han mistet fullstendig interessen for hvordan jenta hadde det da han fikk sædavgang selv. |
|
|
|
#154 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Dette sier ex-kona: |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Mother of Dragons
|
Det er da ingen som har sagt at slike bøker skal stoppes? Likevel så kan man vel ønske at folk lot være å skrive utleverende om andre mennesker. Det er masse som er ufint og lite ålreit som ikke skal reguleres av lovverk eller aktivt hindres.
|
|
|
#157 |
|
Passiv
|
Sv: Det jeg ser som problemet med KnausgårdJeg kan heller ikke se for meg hvem som skulle ha stoppet bøkene til Knausgård. Det er ikke noen lovhjemmel som burde stoppe denslags. Det burde stoppes av ham selv - hans empati og omsorg for et menneske som aldri gjorde ham annet enn å stole tilstrekkelig på ham til å la ham kjenne seg godt nok til å såre seg burde vært bedre ivaretatt fra hans side. |
|
|
|
#158 |
|
Passiv
|
Ville du likt å kjenne deg igjen? |
|
|
|
#159 |
|
Borte
|
Jeg vet da det, men det du skrev var at dette var hans overgang fra jomfru til supermann? Det er vel så langt fra man kan komme. Eller mente du noe annet? Og jeg har vanskelig for å se at han skriver noe som helst som rammer den jenta altså.
|
|
|
#160 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hun var fra en liten bygd på i en annen landsdel enn det Knausgård selv er fra. Det har stått mye om hvilken bygd det var i media, så det er mange som vet hvem dette er. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|