Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva gjør man egentlig med en hund med (mulig) løpetid på natta?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-10, 09:41   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man egentlig med en hund med (mulig) løpetid på natta?

Jada, jada, jade. Det er vel og merke sikkert nærmere 1,5, men jeg vet det er kort, og ikke bra. På natt sov hun uansett da.

vi SKAL finne en annen løsning fra og med i kveld altså, det var bare at dette kom veldig uventet på meg sånn rett før leggetid i går, vi var jo slett ikke forberet på at denne antatt nå "sterile" hunden skulle få løpetid sånn utav det blå. Hun kan fint strekke seg, bevege seg, gå noen skritt, men jeg er klar over at dette ikke er en god løsning, og slett ikke en mulig varig løsning. Vi skal absolutt finne en annen ordning, noe annet er ikke aktuelt.

Badet er ikke en god løsning. Ikke kjellergangen heller. Det er varmekabler der, og det blir rett og slett for varmt på gulvet for henne. Ja, vi kan skru dem ned, men de har ikke verdens beste justeringsmuligheter, og de blir uansett ikke justert sånn på timen. Gangen i 1. etg er altfor liten, og altfor kald. Det må rett og slett være stua, vi får flytte om på trappegrindene slik at vi begrenser henne til en del av stua (uten sofaene) tenker jeg. Det innebærer dog å flytte sengen hennes (fra den eneste plassen der fraktisk ER plass) noe som antakelig vil frusterere henne, siden hun har slått seg til ro med hvor hennes plass er. Det innebærer dertil å skru løs trappegrinda og finne en måte å feste den som både hindrer for mye trappeløping, og begrenser hennes bevegelsesfrihet. Og skru den fast igjen der. Det var rett og slett ikke gjennomførbart å gjøre før jeg gikk på jobb i morges. Hun fikk gå løs før vi gikk i morges da, men trøtte jenta ville helst bare ligge og døse. en obligatorisk snusetur for å se om guttungen hadde mistet ned noe mat etter frokosten sin måtte hun da, (også hadde jeg jo henne ut så hun fikk tisse, og hun fikk frokost, før hun likevel ville sløve/sove videre, så da festet jeg bådnet før vi gikk.

Jeg lover at hun skal få en lang tur i ettermiddag, og altså IKKE ha denne løsningen videre altså, det var en kriseløsning sånn for øyeblikket. Hun har bare bevegelsesfrihet til altfor få skritt (noen er det jo, i en halvsirkel rundt senga si) så vi skal absolutt ha en annen løsning fra i natt altså.

Greit at det er "slemt", men hvorfor er det egentlig slemmere enn at jeg kjenner andre hunder som ligger i bur? (Greit at jeg er hormonell altså, men det føltes som en veldig ekkel kommentar)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.