Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paris?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-10, 21:43   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris?

vestre del av 1, 8, 7, 6 er kjedelige
9 grenser til litt ukoselig når du kommer østover, 10 kan være kjip på kveldstid
11 er grei men det skjer ikke så mye utover der

3 og 4 er veldig typisk franske og har masse smale små gater, eller dvs det er jo der du finner det jødiske området, og det er kanskje ikke så veldig typisk FRANSK, men det er "quaint" der.
(østre del av) 1 og 2 kan være kjipe hvis du ikke vet hvor du skal holde deg, men samtidig har de noen småsjarmerende området. men de er egentlig greie å holde seg unna på (sen) kveldstid hvertfall, hvis man ikke er kjent og fransktalende

5 er latinerkvarteret, men jeg synes hvertfall det er overpriset og stille og kjedelig på høsten.
De ytterste arrondissementene er litt kjedelige, "på det jevne" liksom. De sydlige er safe, de nordlige og spesielt de mot nordøst er IKKE et sted du vil være på kveldstid. De mot vest er dyre og stive men kommer du langt nok ut bikker det forstad.

18 er grei, men det er ikke gangdistanse til sentrum på noen måte (joda, det går an å gå, men det er et godt stykke), og på kveldstid kan det være litt... njæ.. det er ikke usikkert der. Men ikke gå for langt unna hovedgatene hvis du vil gå i fred.

Kall meg pysete, men jeg liker iKKE tilsnakk av fremmede, jeg liker ikke blottere, jeg liker ikke å bli tafset på, bli tigget for penger, eller forfulgt av folk på gata. Etter et par år bosatt i Paris lærte jeg meg å holde meg unna alt vest og nord for halvveis inn i 9. arrondissement på kveldstid og HVERTFALL unna Les Halles og togstasjonene på kveldstid. Jeg har bodd 3 uker på hotell i området mellom 18. og 9. arrondissement og fikk gå passelig greit i fred der altså

Skulle jeg valgt ville jeg bodd dyrt på en av øyene i Seinen Eller i et mer sånn artsy-artig hotell i Marais-området.
Når jeg er i Paris på jobb (opp til 5-6 ganger i året) bor jeg i området rett vest for Eiffel-tårnet. Det er supersafe men det skjer jo ikke så mye der da. Men man kan fint vandre nedover gatene og føle man er i Paris der. Det er til gjengjeld 3 minutter fra dit jeg skal.

Sist redigert av m^2 : 27-09-10 kl 21:49.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.