|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendig
Jeg var klassekontakt i fjor, og siden ingen av foreldrene ville ta dette vervet da vi hadde foreldremøte i vår var det jeg som innkalte til, og ledet foreldremøtet vi hadde i går. Vi prøvde ny runde for å få noen til å stille dette året, men det var ingen som orket. Jeg synes det er litt trist at det er så labert så jeg sa at jeg tar dette året også. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
guru advisor
|
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigMen alle dere som sukker over svada, bidrar dere til å endre på det? Gir dere tilbakemelding på at lærerne ikke treffer mottakerne? Send en mail eller ta det via klassekontakt at dere forventer noe mer av et totimers møte. Gi konkrete eksempler på hva dere gjerne vil høre om i stedet. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigKommet akkurat hjem etter et 3 timer langt foreldremøte i barnhagen sittende på en hard trebenk. I dag i barnehagen gikk det overraskende fort unna med FAU valg. Vi skulle opprette et nytt FAU siden vi ikke har hatt det tidligere og 8 personer hadde meldt seg på et blunk uten problemer. I går var jeg 2 timer på foreldremøte på skolen, der er jeg klassekontakt så det ble referatskriving etterpå også. Forrige uke var det 1.klassingen sitt foreldremøte som varte 2 timer. I tillegg kommer konferansetimer på alle tre ungene innimellom. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Nå også i farger
Du sier hva jeg prøver å si. Bare veldig, veldig mye bedre. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Jeg skrev i mitt første innlegg at foreldremøtene også må kunne romme spørsmål. Og ble sitert der det ble tatt frem eksempel på spørsmål om ens eget barn. Jeg bare utdypet hva slags spørsmål jeg tenkte på.
|
|
|
|
#67 |
|
Nå også i farger
Jeg har gitt tilbakemelding om at jeg ikke liker syng-og-vær-blid og gruppearbeid. Det er unødvendig bruk av tid. Men jeg vet jo også veldig godt at noen syns sånt er kjeeempe morsomt... |
|
|
|
|
|
#68 |
|
guru advisor
|
Vi har også hatt to foreldremøter i barnehagen denne uka, i tillegg til ett på skolen. Men det er jo 2 korte perioder i året hvor det er så intenst. Og er konferansetimen også unødvendig lang? |
|
|
|
|
|
#69 |
|
flisespikker
|
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigTotimers foreldremøter - gjerne lengre også - er uproblematiske hvis de er gode og informative. (Hos oss tar de minst så lang tid, og det helt uten pauser, underholdning eller servering, og nesten uten "innspill" fra foreldrene i det hele tatt - det er bare veldig mye informasjon fra lærerne.)
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 23-09-10 kl 21:49. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendig2 timers foreldremøte hadde vi på skolen til junior nå på onsdag, men de timene forsvant avgårde, mye info fra skolehold og tid for spørsmål fra foreldrene, pluss at vi foreldrene var kreative og laget kunst til klasserommet til ungene våre. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Tante Sofie
|
Nei, og jeg skrev at jeg synes det er helt greit at det tas opp ting som har almenn interesse. Det jeg har erfart at kan gjøre et foreldremøte langdrygt er når foreldre tar opp ting som strengt tatt hører hjemme i en konferansetime. Dessuten er det noen som elsker å fortelle om seg og sitt og hjemmelivet, og det er høyst uinteressant for alle de andre. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigMøte på 2,5 time i dag, ikke noe problem, siden det var relevant innhold hele veien. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
maler
|
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigJeg har ikke hatt problemer med svadamøter på skolen. Jeg synes det er veldig interessant å høre om barnas hverdag, se læremateriell, bilder og i det hele tatt det meste de finner på å fortelle om. I barnehagen derimot... plassering rundt bord med beskjed om å diskutere et eller annet tema som sikkert er interressant nok, men hvor timingen er på bærtur.
|
|
|
#75 |
|
maler
|
Jeg synes dette kan være helt greit å spørre om. Det kan jo være "per har rotet bort fem par votter og en sko i det siste, opplever dere andre det samme? Er det noe med systemet i garderoben som ikke fungerer"?
|
|
|
#76 |
|
flisespikker
|
Ja, da spør man jo nettopp generelt. Og å spørre generelt må være greit, selv om man eventuelt innleder spørsmålet med egen erfaring. ("Vi opplever ofte at Kari ikke husker å levere tilbake bøkene til skolebibilioteket; hadde det gått an at det blir gitt en liten påminnelse til klassen de dagene biblioteket er åpent, slik at de som har bøker i sekken kan gå og levere dem?" var et relevant eksempel fra vårt siste foreldremøte.)
|
|
|
#77 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Du trenger å gi en tilbakmelding til andre brukere osv....
|
|
|
#78 |
|
Trøtt
|
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigJeg ble positivt overrasket over dagens møte, og det varte i to timer. I motsetning til møtene i den gamle barnehagen, som kun var opplesing av informasjon som allerede var sendt ut til alle, så kom det faktisk fram nye momenter her. Dessverre var det også enkelte som tok veldig stor plass, og dårlig møteledelse. Det kunne fint ha vært unnagjort på en time, halvannen.
|
|
|
#79 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Dette er nok de fleste enige i.
|
|
|
|
#80 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigVi har egne fagkvelder eller pdeagogikk-kvelder.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|