Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendig
Opprinnelig lagt inn av MillyMollyMandy, her.
Foreldremøter drar ofte ut hvis det skal velges foreldrerepresentanter til SU eller FAU, da er alle foreldre tyste som østers, og det kan gå en god stund før den stakkaren som allerede har hatt vervet et par år gir seg og stiller til gjenvalg fordi ingen andre orker...
Jeg hadde foreldremøte med foreldrene på min avd i barnehagen for et par dager siden, det var unnagjort på 40 min, men de satt en hel time før det i i plenum for å velge representanter til SU og for generell info om barnehagen...
Jeg var klassekontakt i fjor, og siden ingen av foreldrene ville ta dette vervet da vi hadde foreldremøte i vår var det jeg som innkalte til, og ledet foreldremøtet vi hadde i går. Vi prøvde ny runde for å få noen til å stille dette året, men det var ingen som orket. Jeg synes det er litt trist at det er så labert så jeg sa at jeg tar dette året også.
Tror nok at det er summen av alt som gjør at folk ikke makter å ta på seg slike verv, og at det er derfor enkelte synes at foreldremøter blir for lange. Vi er jo også fotballtrenere og dugnadsansvarlige, i tillegg til at vi er heiagjeng på kampene og tilskuere på treningene. Enkelte perioder er veldig hektiske når man har flere barn, og jeg synes ikke det er rart at man kan komme til å gjespe litt mot slutten av et foreldremøte når det er en slik periode.
|