Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendig
Opprinnelig lagt inn av amylin, her.
Joda, jeg er lærer selv, men jeg må si at selv om mor på foreldremøte er jeg interessert i å høre hva de voksne som ser barnet mitt så mye, har å fortelle. Jeg merker jeg blir litt lei meg når foreldremøter blir ansett som et problem.
Ja, i mitt hode er denne holdningen besynderlige greier. Vel har vi det travelt alle mann, men vi driver vel og vaser bort en del av fritiden vår rett som det er (om det er på surfing, FP, FB, dårlig TV & whatnot) også blir plutselig en halvtime lengre foreldremøte én gang i halvåret et problem?
Når jeg holder foreldremøter så anser jeg det som en service til foreldrene - et godt tilbud om innsyn i barnas skolehverdag, og når jeg sitter som mor på foreldremøte selv, er jeg så glad for å få lov til å være der, høre hva de voksne som er sammen med gutten min i timesvis hver eneste dag har å si samt møte de andre foreldrene.
Jeg er takknemlig for at jeg får lov til å komme på et slik møte og om en eller annen lærer skulle slumpe til å være litt omstendelig eller en eller annen forelder skulle vise seg å være møteplager, så er jeg temmelig raus med det.