|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid Loven?Jeg har ikke symetrisyken, men jeg har tydeligvis en annen sykdom.
![]() |
#22 |
maler
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid Loven?Nei det gjør jeg sikkert ikke. Ikke alle lover jeg har oversikt over heller. Men jeg tror ikke jeg bryter noen jeg står i fare for å bli dømt for, hvertfall ikke mer enn et forenklet forelegg.
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid Loven?For det meste. Det hender at jeg kjører for fort, og det har hendt at jeg har lastet ned noe fra piratbukta. Ellers kommer jeg ikke på noe jeg gjør som er ulovlig. |
![]() |
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid Loven?Nei. |
![]() |
![]() |
#26 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid Loven?Jeg bryte ikke loven sånn til hverdags nei, men det kan godt hende det finnes snurrige og meningsløse lover som med god samvittighet kan tøyes.
![]() |
#27 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid Loven?
Dreper du da?
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid Loven?Ikke med vilje, for å si det sånn. Men jeg har sertifikat, så det er ikke utenkelig at jeg kan ha kommet over fartsgrensa noen ganger, men jeg bedriver ikke denslags regelmessig eller særlig bevisst. (Altså, jo, ned en laaaaaang bakke i en tunnell vi kjører i 2-3 ganger i året, jeg lar bilen trille opp over mot 90 før jeg bremser ned til et stykke under 80, for å ligge på bremsen hele veien er jo farlig, og å holde den på et så lavt gir at den holder seg på 80 gir syke turtall...Det er bevisst at jeg passerer 80 der, men så ser jeg jo sikkert nesten en halvkilometer fremover føles det som, veien går rett frem, nedover....)
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15 Sist redigert av Malama : 20-09-10 kl 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
can-jur
|
Håndering av dyr er nettopp en av hovedårsaken til dødsfall og skader i landbruket
Sist redigert av Floksa : 20-09-10 kl 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid Loven?Floksa, tenker du at å lovregulere traktorkjøring er tullete og meningsløst?
![]() |
#31 |
can-jur
|
No no no no no no!!!
![]() |
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid Loven?Så du er trygg på sikkerheten med å la unger under 16 øvelseskjøre, men usikker på signaleffekten? For du vil ikke signalisere at det er ok, for andre unger, men det er ok for dine fordi... de er spesielt flinke, har utviklet bedre sidesyn og dybdesyn og modenhet enn sine jevnaldrende, eller bare fordi... dere er flinkere til å være fra dere enn andre... eller fordi.... ja,hvorfor?
![]() |
#33 |
maler
|
Det _kan_ jo for eksempel være fordi man har tilgang på et sted uten mulighet for å skade seg selv eller andre. For eksempel en lukket plass. Jeg greier ikke helt å se problemet med at en 15-åring får prøve seg i et lukket miljø, men ut på veien skal de ikke før de har nådd riktig alder.
![]() |
#34 |
can-jur
|
Fordi det finnes 1000 variabler.
![]() |
![]() |
#35 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#36 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid loven?Nei, langt i fra. De fleste av mine lovbrudd regnes likevel som forseelser, jeg tror ikke jeg noen gang har gjort noe jeg kunne blitt straffet med annet enn forelegg for.
![]() |
#37 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid loven?Jeg er sånn midt på tre god til å følge loven, men ikke verre enn at det blir bøter, og ikke fengsling.
![]() |
#39 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Merkelig, http://www.phs.ki.se/csp/pdf/Publica...rway_09_14.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
can-jur
|
Mange av ulykkene er relatert til traktor ja, særlig dødsulykkene, men husdyr er fortsatt hovedårsak. Håndtering og flytting av husdyr er det farligste vi driver med.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|