Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?
Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.
Dette får meg til å tenke på noko eg las for ei stund sida; At dagens unge har et ironisk forhold til alt som heiter orden og materielle ting i huset sitt. At det nesten har blitt trendy å ha det rotete og ikkje kunne bake kaker. Ikkje meint til deg aC, men eg berre kom på det no. Kanskje det er noko i det?
Klart det er noe i det!
Jeg har vært (er?) hardt angrepet selv til tross for at jeg hardly er "dagens unge" lenger. Det handlers selvfølgelig om å markere at det fins langt viktigere saker i verden enn et perfekt hjem og perfekte husmoregenskaper.
Men til tross for et avslappet syn på viktigheten av et presentabelt hjem, er det selvfølgelig viktig å skape en atmosfære som en selv slapper av i. Det er der levende lys og friske blomster kommer inn i bildet for min del.
Og om jeg får middagsgjester synes jeg det er stor stas å dekke et pent bord - og de riktige serviettene er et must. Det kalles kreativ/estetisk glede og er akkurat like viktig/tilfredsstillende for meg som håndarbeid/klesstil/interiør/hage kan være for en annen.