Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Bursdagskaker (bilder)

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 17:57   #1
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Ingen helt typiske bursdagskaker, men da eldstejenta (16 år) hadde venninnefest forrige helg, så var dette noe av det som stod på kakebordet. Blåbærcupcakes og franske makroner.

Sist redigert av Fruktflua : 20-10-10 kl 07:51.
Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 10-09-10, 20:57   #2
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Ingen helt typiske bursdagskaker, men da eldstejenta (16 år) hadde venninnefest forrige helg, så var dette noe av det som stod på kakebordet. Blåbærcupcakes og franske makroner.

Oppskrift, på begge deler Det så fantastisk godt ut!

Gammel 16-09-10, 01:08   #3
Left
Passiv

Standard

Her kommer det et bilde av halvbroren til Bowser. Han har alltid vært gjemt bort, for han er så slem, stygg og fæl, men nå har han kommet seg løs!!

Usannsynlig stygg kake, men jeg har prøvd, det skal jeg jaggu ha!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bowser.jpg (58,0 KB, 193 visninger)

Gammel 16-09-10, 01:12   #4
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes den var fin, jeg. Og den gjør garentert suksess!

Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 10-09-10, 21:21   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Å hjelpes. :imponert:
Har du oppskrift på de små rosa?

Gammel 10-09-10, 23:06   #6
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

De rosa er Franske Makroner som fylles med sjokoladeganache.

Cupcakes lager jeg på slump (4-5 egg piskes med 70-80 gr sukker og 1 ts flytende vaniljeekstrakt, blandes godt med c. 60 gram romtemperert smør. Hvetemel (og 2 ts bakepulver) siktes i eggeblandingen til ganske tykk konsistens og spes deretter med melk for å få en litt tynnere konsistens - men ikke mye, røren skal ikke være flytende. Has i muffinsformer (mest vellykket hvis du har formene i muffinsbrett), 3/4 fulle. Friske eller frosne blåbær i formene, og stekes i midten av ovnen i ca 20 min, eller til gylne og "faste i fisken".

Smørkrem til cupcakes;

100gram romtemperert smør blandes med 7 dl melis, vaniljeessens og 1-2 dl melk. Farges etter ønske, og sprøytes på cupcakes. Jeg bruker også smaksoljer i mine, alt ettersom hva jeg har i selve cupcake-røren før steking. I de det er bilde av i denne tråden har jeg brukt blåbærolje.

Fruktflua er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.