|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forby røyking hjemme
Jeg omgås (i betydningen "har vært hjemme hos") mange samfunnslag, men har faktisk aldri sett noen som har røykt hjemme med barn til stede. Jeg sier ikke at det ikke skjer, bare at jeg tror det er mye mindre vanlig nå enn tidligere. Som tidligere nevnt tror jeg mennesker som gjør dette gir så totalt blanke at et forbud ikke ville hjulpet i særlig grad. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Men det kan man jo si om veldig mye som går på omsorgssvikt overfor barn. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Nettopp, det er jo nettopp dette det går på! Et røykeforbud i heimen betyr jo ikke at politiet skal patruljere alle nabolag for å bøtelegge og fengsle og steine alle som tenner en røyk inne i huset sitt, men et forbud vil jo være godt å ha i ryggen på barn som faktisk blir utsatt for dette og som står sterkere når det faktisk ikke er LOV å utføre denne "ugjerningen". I dag må jo barn bare finne seg i det. Klager de til noen er det bare en klapp på skulderen og "jaja, men det er jo lov å røyke inne, så det er ikke så mye å gjøre med det".
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jojo. Jeg var litt rask der. Jeg skjønner bare ikke denne massive motstanden mot et slikt forbud, da det jo ikke rammer noen negativt andre enn de som faktisk røyker inne sammen med barna?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|