|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Årets Lano-unge ble MikaelJeg stemmer ikke i slike konkuranser og har aldri gjort det.
Jeg skjønner godt hva det menes (tror jeg). Det er mange aspekter ved det å vinne, og hva som skal til for å vinne. Det er ingen tvil om at sosiale medier har forandret en del konkuranser på den måten at den gamle konkuransefordelen: produktet ("et bra bilde av et sjarmerende barn") har vridd seg en del i forhold til konkuransefordelen: reklamen (via sosiale medier) har økt. For folk flest oppfattes det som mindre ærlig konkuranse.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Årets Lano-unge ble Mikael
Og det er der jeg mener folk bommer. De aller fleste foreldre mener at de har sjarmerende barn, og veldig mange tar bra bilder av dem også. Det hjelper derimot ikke hvis de ikke passer inn i "malen". Reklamemalen er at de skal være hvite, blonde, smile, gjerne med to tenner, ikke gjøre noen grimaser og være så "vanlige" at ingen kan ta seg nær av dem. Et hvilket som helst sjarmerende barn har ikke hatt noen større sjans til å vinne tidligere enn nå.
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
De fleste mener vel alikevel at det finnes gradsforskjeller på kvaliteten på bildene?
Det er der jeg er uenig. Jeg mener at reklamen har blitt en mer fremtredene del av slike konkuranser. Før så man bildene og stemte, når får man i tillegg direktereklame på FB, man får knyttet en historie til barnet bak bildet etc
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Jo selvfølgelig. Greia er at de som passer i malen, ikke nødvendigvis er mest sjarmerende eller pene, de passer rett og slett bare i blondt, hvitt barn-malen.
Før så gikk det kun på utseende, nå går det også på historie, er det en dårlig sak? Det at reklamen er en mer fremtrendende sak står ikke i motsetning til de jeg sa.
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Det er ikke "bra" eller "dårlig" i den forstand. Det jeg sier er at slike konkuranser har endret seg, produktet er kommet mer i bakgrunnen. Det er som forskjellen på fotball, hvor man seirer kun på resultat; antall baller i mål, og isdans hvor fokuset ligger like mye på hvordan man oppnår resultatet og ikke bare resultatet i seg selv.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|