Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-10, 20:23   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

I verste fall går ikke flyet i det hele tatt. Ok. Da kan jeg ta inn på hotell og fly dagen etter og fremdeles spare penger kontra å fly med SAS.
.

Neppe. Om Ryanair flyr dagen etter, så er nemlig ikke billetten din fra Ryanair fra dagen før gyldig lenger. Da må du kjøpe ny - og DET kan bli en dyr affære. Det spiller ingen rolle at det ikke er din feil. Sånn er Ryanair. Nå skal det sies at det ikke er så ofte de velger den varianten (stort sett bare dersom de har teknisk feil på et fly og at det flyet da står parkert), men det skjer, og det er skikkelig surt for de passasjerene det går utover.

Gammel 04-09-10, 20:26   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Neppe. Om Ryanair flyr dagen etter, så er nemlig ikke billetten din fra Ryanair fra dagen før gyldig lenger. Da må du kjøpe ny - og DET kan bli en dyr affære. Det spiller ingen rolle at det ikke er din feil. Sånn er Ryanair. Nå skal det sies at det ikke er så ofte de velger den varianten (stort sett bare dersom de har teknisk feil på et fly og at det flyet da står parkert), men det skjer, og det er skikkelig surt for de passasjerene det går utover.

Nei. Den koster som regel 49 spenn pluss avgifter selvom jeg må kjøpe en helt ny billett. Hele pointet med Ryanair er jo prisen. Og pluss avgift er fremdeles ikke dyrt. Jeg flyr London t/r for trehundre kroner - alle avgifter inkludert. Om jeg da må spandere 150 ekstra én av ti ganger så har jeg fortsatt spart store summer.

Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 00:24   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei. Den koster som regel 49 spenn pluss avgifter selvom jeg må kjøpe en helt ny billett. Hele pointet med Ryanair er jo prisen. Og pluss avgift er fremdeles ikke dyrt. Jeg flyr London t/r for trehundre kroner - alle avgifter inkludert. Om jeg da må spandere 150 ekstra én av ti ganger så har jeg fortsatt spart store summer.

Neida, de koster ikke som regel 49,-... Les dagens VG så kan du selv se hva det koster å fly Ryanair til storbyer i Europa nå i høst. Ja, for all del Ryanair er mye billigere enn SAS og Norwegian, men absolutt ikke noen 49,- nei.

Man må ikke bruke samme ukorrekte fremstilling som Ryanair gjør... En billett med Ryanair koster faktisk ALDRI 49,- men muligens 49,- pluss, pluss, pluss.

Gammel 05-09-10, 11:37   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Neida, de koster ikke som regel 49,-... Les dagens VG så kan du selv se hva det koster å fly Ryanair til storbyer i Europa nå i høst. Ja, for all del Ryanair er mye billigere enn SAS og Norwegian, men absolutt ikke noen 49,- nei.

Man må ikke bruke samme ukorrekte fremstilling som Ryanair gjør... En billett med Ryanair koster faktisk ALDRI 49,- men muligens 49,- pluss, pluss, pluss.

Som jeg sa - 49 pluss avgifter. Totalt 300 tur-retur.

Jeg underslo altså ikke på noe som helst vis den totale prisen. Som fremdeles er vesentlig lavere enn hos noen andre.

Ikke trenger jeg lese VG for å finne prisene til Ryanair heller. Jeg har da virkelig flydd med dem selv så jeg har en ganske god formening om hva det kostet meg.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.